В рамките на седмица доста от непотвърдените места във Формула 1 за година бяха попълнени. Хаас обяви, че ще задържи Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен. От Мерцедес оповестиха, че Люис Хамилтън и Джордж Ръсел ще продължат да се състезават за тима до края на 2025 г. Това оставя неясни позициите в Алфа Таури и по едно място в Алфа Ромео и Уилямс.
За всяко от тези места се спрягат по няколко различни имена. Няма да е изненадващо обаче ако съответните отбори решат да запазят настоящите си титуляри. За кокпита на Логан Сарджънт например се говори, че Мик Шумахер е кандидат. Споменаваше се и името на Алекс Палу.
„Човек винаги има опции и нови непрекъснато се появяват. Такава е природата на спорта. Би било глупаво моментално да затвориш телефона. Да, имам контактите на почти всички пилоти от настоящия грид, но това не означава, че водим активни разговори“, заяви шефът на Уилямс Джеймс Ваулс
„Няма дискусии за място в Уилямс. Едно от нещата, които винаги съм правел – независимо къде работя, е да поддържам добри взаимоотношения с повечето пилоти тук (в F1) и около четирима в Индикар, просто защото са добри момчета и заслужават шанс някой ден. Но ние сме съсредоточени върху Алекс Албон и Логан. Стараем се да създадем среда, в която да имат възможност един ден да печелят.“
„План А е да се инвестира в Логан и да се извлече максимумът от него. Постоянно забравяме, че тези момчета и момичета са на по 20 и малко години. Те са образовани, умни и знаят какво се иска от тях. Логан знае, че спортът ни е меритокрация. Наясно е също така, че трябва да се представи както трябва. Но при нас никой няма да бъде укоряван. Какво ще стане ако отида при някого и му заявя, че не върши достатъчно добра работа? Не помага особено на ситуацията.“
„Логан трябва да знае, че притежава огромен потенциал. Той е наясно, че опита да ускори кариерата си и влезе в F1 година по-рано, но в онзи момент това е било правилното решение. Сега най-важното е да работи в среда, в която да използва правилно всичко научено, а не да се тревожи за грешки или проблеми. Точно такава атмосфера градим, но ще отнеме време.“
„Настоящата година несъмнено е най-трудната за нови пилоти. Вече нямаме нормални състезателни уикенди. Нещо постоянно се променя. Изключително динамично е, човек не знае какво се случва. Сарджънт обаче се справя изключително зряло. Знае, че го подкрепям“, каза още Ваулс.
Мик Шумахер призна, че времето вече малко го притиска, но не може да каже нищо конкретно в момента
Чичо му Ралф твърди, че Тото Волф иска да върне младежа на писта. Това обаче трудно ще се случи. Един от отборите, за които се говореше, че може да отиде Мик, бе Алфа Таури. Ник де Врис бе уволнен от там след едва 10 старта и на негово място дойде Даниел Рикиардо, който пък счупи метакарпална кост на лявата си ръка при катастрофа на Зандвоорт и сега за тима кара Лиам Лоусън. Ситуацията с Де Врис бе коментирана подробно, но наскоро Джордж Ръсел добави своето мнение към останалите.
„Не бих очаквал подобно поведение от който и да е друг тим. Всички знаят как работи Ред Бул и това си техният метод, уважаваме го. Не съм следил отблизо представянето на Ник в Алфа Таури, но виждах новини и какво е казал Хелмут [Марко]. В такава обстановка е трудно, когато ти липсва увереност. Със сигурност не му помогнаха да придобие повече самочувствие, твърдейки още в началото на сезона, че ще е лидер на екипа, а той дебютираше [в F1].“
„Няма значение дали е на 27 или 28 години – за Формула 1 бе дебютант и не може на един дебютант да му кажеш, че ще води екипа само защото е карал в повече шампионати в сравнение със съотборника си. Беше поставен в трудна позиция от самото начало. Затова му съчувствам. Ник е на ниво за Формула 1, но не получи възможността, която заслужаваше“, заяви Ръсел.
При тази въртележка в единия от кокпитите на Алфа Таури пък в тима не е ясно кои ще са пилотите за догодина
Юки Цунода също няма договор, а не изглежда като Ред Бул да има желание да го промотира до тима в Милтън Кийнс, където ситуацията със Серхио Перес също далеч не е ясна. През последните седмици Марко бе категоричен само за едно: Алекс Албон няма да се върне в Ред Бул.
„Съотборникът на Макс [Верстапен] има много труден и тежък живот. Албон вече имаше шанс. От тогава досега постигна забележителен прогрес, но в момента няма пилот, който да е на нивото на Макс“, заяви 80-годишният австриец.
Албон има договор с Уилямс, но името му се спрягаше както за възможно връщане в Ред Бул, така и относно интерес от страна на Ферари.
При това положение не е ясно какво ще се случи в Алфа Таури. Ръководството на тима се сменя – Франц Тост се пенсионира и на негово място идва Лоран Мекис. Екипът ще има нов главен спонсор догодина, името ще е различно. Всичко това може да окаже влияние върху избора на пилота
Рикиардо явно бе убеден, че ще се справи преди нелепия си инцидент на Зандвоорт. Сега обаче първо трябва да се възстанови. Междувременно Лоусън получи шанса, който не му бе даден вече два пъти – веднъж при наемането и след това при уволнението на Де Врис. При него ситуацията е още по-сложна, тъй като новозеландецът нямаше никакъв реален опит в F1 до миналата събота. От Ред Бул обичат да припомнят за съществуването и на академията си за пилоти, от която не са взимали състезател от близо три години. Не споменават обаче и нито едно име на младеж от програмата, който да е готов да премине в Алфа Таури.
italian fans don’t forget 💪🍯🦡#ItalianGP #GetWellSoon pic.twitter.com/pgzTqEQhhN
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) September 1, 2023
Алфа Ромео също има избор – между настоящия си титуляр Гуаню Жу, един от кадрите си в младежките формули – Тео Пурчер и според слуховете – резервния пилот на Астън Мартин Фелипе Другович. Китайският състезател искаше да е наясно дали ще е част от тима от Хинвил и догодина още преди лятната пауза. Решение от страна на екипа обаче нямаше.