Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 От ФИА издали директива за планките под пода и оповестили комуникацията си...

От ФИА издали директива за планките под пода и оповестили комуникацията си с Ред Бул за охлаждане на гумите

7875
0
ФИА
снимка: Спас Генев

Две технически директиви са били издадени от ФИА преди Гран при на Емилия Романя. Информацията бе оповестена след надпреварата на пистата Имола. Състезанието бе спечелено от Макс Верстапен (Ред Бул) пред пилотите на Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри.

Първата техническа директива на ФИА е била относно измерването на планката под пода на болидите

Смята се, че някои от отборите са намерили хитроумен начин да преминават измерването им след финала. През последните години имаше дисквалификации заради по-високо от допустимото износване. Последната бе на Люис Хамилтън след Гран при на Китай.

Директивата на ФИА е уточнила типа материал, който може да се използва в областта около планката и как може тя да се монтира. Това означава, че вероятно някои екипи е трябвало да вдигнат колите си по-високо над настилката за надпреварата на Имола.

Втората директива е била оповестяване на комуникацията между федерацията и Ред Бул относно въпроси от страна на отбора от Милтън Кийнс за възможни системи, помагащи за охлаждането на гумите. Ръководеният от Кристиан Хорнер отбор нито изрази публично съмненията си, нито подаде официален протест. Отправи обаче запитване към федерацията. Това се използва като метод от екипите, за да разберат дали са разгадали някоя система на съперници или ФИА да я забрани. Впоследствие федерацията прави информацията по конкретния случай достояние на всички отбори.

В този документ от ФИА са уточнили редица конструкции и идеи, свързани с водно охлаждане на гумите и други системи, които не са разрешени за използване от F1 тимовете

В публикация на the-race.com се посочва, че „от гледна точка на Ред Бул моментът на интервенция от ФИА по две ключови области от представянето на колата – точно преди уикенд, в който основният им съперник нямаше предишното ниво на доминация – изглежда е повече от съвпадение. Перспективата на Макларън е, че нищо от издадените директиви няма роля в ситуацията на Имола“. Твърди се, че според информация на хора от тима от Уокинг уточненията за планката не са принудили тима да вдигне повече болидите си. Конструкцията на спирачните системи вече бе проверявана неколкократно от началото на сезона. Досега всичко по MCL39 премина тестовете на ФИА.