Иван Тенчев, Маями. Прогнозата на главния инженер на Пирели Симоне Бера е за едно спиране в бокса в днешната Гран при на Маями. Не е изключена обаче и рискована стратегия с две, особено ако на трасето настъпят непредвидени събития. Очакванията за дъжд пък се увеличиха до 70%, като от снощи не спира да вали много интензивно, макар и за кратко.
„Нашите симулации предполагат, че еднократното спиране е най-бързият вариант“, прогнозира Бера. „Повечето отбори вероятно ще започнат с медиум, за да имат добро сцепление в началото. След това евентуално ще преминат към твърдата гума.“
От Пирели не скриха на брифинга си снощи, че всички страдат от прекомерно износване на задните гуми. В тренировките се появяваше твърде много грейнинг именно върху тях. Имаше обаче и болиди с проблеми и зърна по предните гуми
„Ако искате да направите състезанието с един стоп, ще трябва да пазите гумите и да имате добър баланс, с правилни настройки за добра работа и на двете оси“, обясни още Бера.
Проблемите на Мерцедес вчера бяха свързани в най-голяма степен с факта, че тяхната кола е силно лимитирана като работа на задните гуми. Затова на писта като Албърт парк в Мелбърн, където се износват повече предните гуми, се справи по-добре, но не и тук. Без никой да ги споменава конкретно, стана ясно, че те вероятно може да са един от екипите, които да опитат и два стопа. Причината е, че питът тази година е скъсен и времето за смяна е по-малко.
„Зоната за ограничение на скоростта е съкратена в сравнение с миналата година“, обясни още специалистът от Пирели. „Първите прогнози всъщност говореха за загуба на време от 20,5 секунди. Но видяхме, че ще са необподими само 17 до 18 секунди при добър стоп.“
След пороите през последните 24 часа гумата върху асфалта така или иначе е отмита. Тя и без това не бе много, защото има само една съпътстваща серия – Порше Къп Америка
Новият асфалт вероятно ще е още по-хлъзгав днес. Извън идеалната линия с все пак отложена гума ще е много трудно да се остане в очертанията на трасето. Това ще направи изпреварванията почти невъзможни още повече със скъсените със 75 метра DRS зони.
Last night in Miami…
— Ferrari News 🐎 (@FanaticsFerrari) May 7, 2023
Стартиращите от дясната, по-мръсна част на пистата пилоти на четните позиции ще са много затруднени в първите метра. В същото време в средата на колоната са бързи коли като тези на Макс Верстапен, Шарл Льоклер и Ланс Строл, както и съперниците им от Мерцедес.
Всичко това може да направи шоуто наистина голямо, защото иначе има опасност надпреварата да е доста разочароваща за ентусиазираните американци. Много от тях са платили хиляди долари за най-многото на брой VIP тераси, тенти и ресторанти около трасето в целия календар.
Who will be this year’s #MiamiGP champ? 🏆🇺🇸#F1 pic.twitter.com/nGjzOklDyE
— Formula 1 (@F1) May 7, 2023