Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 От Ред Бул са помолили за доставка на двигатели до 2025 г.,...

От Ред Бул са помолили за доставка на двигатели до 2025 г., но от Хонда още не са решили дали да приемат

3305
0
Хонда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

В Хонда все още не са взели окончателно решение да доставят задвижващи системи на Ред Бул и Алфа Таури до края на 2025 г. Коментарът е директно от японската компания пред The Drive и е във връзка с изявление на Хелмут Марко от миналата седмица. Съветникът на екипа от Милтън Кийнс предизвика сериозни реакции, казвайки пред списание Ауторевю, че Хонда ще прави агрегатите за двата екипа на Дитрих Матешиц до края на периода, когато ще се използват настоящите мотори. Това негово твърдение всъщност не е потвърдено официално нито от Ред Бул, нито от Хонда. От японския производител потвърдиха, че наистина има такава отправена към тях молба. В Токио и Сакура обаче все още не са решили окончателно какво ще правят.

„Хонда ще подкрепи Ред Бул Пауъртрейнс в конструирането на задвижващи системи за 2022 г., ще предостави съдействие на писта и в състезания от HRC (Honda Racing Corporation). Получихме молба от Ред Бул да удължим този период, но до момента не сме взели решение“, е официалният коментар от Хонда.

Хонда се оттегли от Формула 1 в края на сезон 2021. Съобщението, че ще го стори, бе оповестено още в края на 2020 г. През този период от Ред Бул водиха преговори с японската компания и в крайна сметка придобиха интелектуалните права върху задвижващата ѝ система. Създадоха Ред Бул Пауъртрейнс – компания, която да работи с двигателите и да създаде свой агрегат, отговарящ на новите правила. Кристиан Хорнер сподели, че целият персонал на Хонда F1, който бе базиран във Великобритания, преминава този месец на работа към Ред Бул. Управляващият директор на проекта Масаши Ямамото става консултант. Планът бе задвижващите системи да се произвеждат в развойния център на Хонда в Сакура до края на сезон 2022. Двигателите скоро ще бъдат замразени и за Ред Бул Пауъртрейнс остава поддръжка и монтаж до въвеждането на новите агрегати.

Същевременно все още не е ясно какво ще се случи с марките на Фолксваген Груп Ауди и Порше. Ред Бул отдавна води разговори с Порше. До момента не е ясно дали един или и двата бранда ще участват или не във Формула 1. Дискусия на Ред Бул с Ауди малко, след като от Хонда обявиха, че ще се оттеглят от F1, спънаха преговорите между японците и Милтън Кийнс.

Хелмут Марко не за първи път съобщава в публичното пространство нещо като факт, докато всъщност няма окончателно решение

78-годишният австриец използва този похват често, когато иска да тласне определени преговори в желана от него посока. В същото интервю за Ауторевю например той заяви, че заплатата на Макс Верстапен е близо до лимита. Нидерландският пилот спечели титлата миналия сезон, ще води разговори за продължаване на контракта си и успехът му е довод да поиска увеличение на парите, които получава от Ред Бул. Марко на практика заяви предварително, че това няма да се случи. Заплатата на Верстапен е $25 млн. без бонуси, рекламни и спонсорски договори.

The Drive са потърсили не само Хонда, но и Ред Бул за коментар. От Милтън Кийнс отговорът също е бил, че все още няма споразумение въпреки коментарите на Марко.