Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 От Ред Бул са свалили теглото на RB19 до минималната граница

От Ред Бул са свалили теглото на RB19 до минималната граница

2690
0
Ред Бул RB19
снимка: Майкъл Потс

Новият автомобил на Ред Бул RB19 се появи на бял свят за първи път днес. Тимът от Милтън Кийнс, който през 2022 г. спечели титлите и при пилотите (с Макс Верстапен), и при конструкторите, не направи представяне на колата, а шейкдаунът бе при закрити врати.

При появата си RB19 бе оприличен на „екстремен RB18“. Кутиите за радиаторите са променени, както и предното крило. Има и други разлики с миналогодишната кола, която спечели 17 от 22 надпревари в шампионата.

„Ние имахме работеща база. Ако се бяхме сблъскали с проблеми, то наказанието със сигурност щеше да ни се отрази далеч по-зле“, каза Хелмут Марко

„А за инженерите това бе добро упражнение. Всяка идея трябва да е изключително добре обоснована, за да стигне до изпитания в аеродинамичния тунел.“

Съветникът на екипа от Милтън Кийнс заяви пред Ауто Мотор унд Шпорт и че RB19 е на границата за тегло. В миналогодишен вариант на техническите правила бе заложено сваляне на лимита до 796 кг. Отборите и ФИА обаче не се разбраха, така че минималното тегло остана 798 кг, колкото бе и миналия сезон. Колите на Ред Бул и Ферари бяха значително по-тежки в началото на 2022 г. За RB18 се твърди, че е бил с 20 кг над границата. Това сега е решено.

„На границата за тегло сме“, потвърди Марко

„Отборът свърши изключително добра работа в това отношение, като се има предвид колко изоставахме по този показател миналия сезон. Почти плашещо е колко рано приключихме с работата по новия автомобил и колко гладко се развиха нещата“, обобщи австриецът, който скоро ще навърши 80 години.

Верстапен бе най-бърз през първата половина от първия ден на предсезонния тест на отборите от Формула 1. Неговото най-силно време бе с почти 0,3 сек по-добро от това на Карлос Сайнц (Ферари). По принцип всички предупреждават да не се отдава твърде голямо значение на тестовете, тъй като не се знае кой тим по каква програма и с какви количества гориво работи. Верстапен все пак каза преди тренировките, че е логично той и тимът му да са фаворити в началото на 2023 г., но не разчита на досегашните постижения и ще се бори старт за старт през новия сезон.