Отборите от F1 са останали изключително недоволни от последните действия на ФИА, свързани най-вече с изненадващото обявяване на календара за сезон 2023. Във вторник ръководният орган реши да публикува официалния календар за следващата година.
Графикът за 2023 г. включва рекордните 24 старта, които ще се проведат от март до ноември. В него ще има две серии от тройни състезателни уикенди. Първата включва състезания на пистите Имола, Монте Карло и Каталуния. От логистична гледна точка това няма да е толкова сложно, тъй като трите страни се намират близо една до друга.
При втората серия ще бъде по-сложно, тъй като включва стартове в САЩ, Мексико и Бразилия. Разстоянието между пистите Аутодромо Ерманос Родригес и Интерлагос e повече от 3000 км.
През сезон 2021 екипите са имали проблеми с транспортирането на оборудването си заради забавянето на голяма част от полетите. Също така тройката състезателни уикенди в Северна и Южна Америка не е получила одобрението на отборите. Тяхното желание е било избягването на толкова сгъстен график, който минава през повече от един континент.
Според британския ежедневник The Guardian, новият календар е трябвало да бъде публикуван на 23 септември. ФИА едностранно е решила да публикува календара за 2023 г. след заседание на Световния съвет за моторни спортове миналия вторник. Тази липса на предизвестие е разгневила повече от отборите в F1. Основният аргумент на екипите е фактът, че ФИА не е спазила дължимата процедура, тъй като не се е консултирала с отборите за тройката състезания в САЩ, Мексико и Бразилия.
Освен това календарът за следващата година ще има още две двойки надпревари, които са на различни континенти. Едната от тях включва стартове в Баку и Маями, а другата- Лас Вегас и Абу Даби.
Отборите вероятно е можело да се съгласят на две серии с три последователни състезания. Заобикалянето на тяхното споразумение със сигурност не е допринесло за успокояване напрегнатите отношения между тимовете в F1 и президента на ФИА Мохамед Бин Сулайем.
В допълнение, F1 планираше да издаде отделни прессъобщения преди публикуването на календара. В тях тя трябваше да обяви новия договор с Гран при на Монако, както и да потвърди датата на бъдещата надпревара във Вегас.
Вместо това във Формула 1 бяха принудени да напишат съобщенията в движение и да ги публикуват след изненадващото публикуване на календара.
Представителите на медиите бяха доста раздразнени от датата, на която е публикуван новия график. По принцип специалните репортери на F1 обикновено получават информация за бъдещите календари. Така те ще могат да преговарят за конкурентни цени с местните хотели за състезателните уикенди.
Изненадващото публикуване на календара за 2023 г. вероятно ги е лишило от възможността да търсят изгодни оферти. Вместо това те ще трябва да се възползват от услугите на хотели, къщи за гости и други подобни, които в последно време значително са повишили цените си.
Общата дистанция, които отборите и пилотите ще трябва да изминат през следващия сезон е 133 570 км. Това не включва пътувания до бази или странични събития.
The 2023 F1 calendar.
133,570 km (If you don’t fly back home between races.) pic.twitter.com/3UgBrZms5B
— Pablo Elizalde (@EliGP) September 20, 2022