Начало Рали Ожие се надява първият етап в Португалия да е по-плавен и бърз

Ожие се надява първият етап в Португалия да е по-плавен и бърз

141
0
Себастиен Ожие
Себастиен Ожие; снимка: Янус Рий/Ред Бул Контент Пуул

Себастиен Ожие днес е шесткратен световен рали шампион, но рали Португалия винаги го връща не просто към началото на кариерата му, а към първата му WRC победа. От днес той се състезава за пореден път там – в един от любимите си стартове.

Ожие и навигаторът му Жулиен Инграсиа спечелиха първа WRC победа през 2010 г. точно в Португалия, а след това записаха още четири успеха в ралито. Французите се доближиха много до първи успех във WRC още в Нова Зеландия. В Португалия обаче се възползваха от по-задната си стартова позиция и в края на първия ден водеха повече от добре с 44,8 сек аванс спрямо именитите си съотборници Себастиен Льоб и Даниел Елена. Според правилата по онова време лидерът в надпреварата излизаше пръв по трасето през следващия ден. В продължение на два дни Ожие води битка и с условията, и с далеч по-опитния Льоб. В крайна сметка надделя и записа първия си WRC успех.

Малко преди началото на тазгодишното рали Португалия Ожие отговори на няколко въпроса, зададени от пресофиса на Ситроен Рейсинг.

Още при първата си поява в Португалия – с C4 WRC през 2009 г. – показа сериозен потенциал. Вървеше шести през първия ден, но на следващия допусна грешка…

„Така е. Качвах голям хълм, не разбрах една от бележките и за съжаление завих погрешно! Истина е обаче, че винаги съм смятал пътищата там за великолепни. По онова време ралито се провеждаше в региона на Алгарве, което е по на юг. Трябва да отбележа, че предпочитах тамошната настилка… Колите бяха с по-постоянно поведение на нея. През 2015 г. базата на ралито се премести в Порто, където условията при вторите преминавания са много трудни.”

„Нивото на ентусиазъм от страна на феновете обаче е несравнимо. Това е прекрасно за спорта и предполагам е разбираемо, че ралито бе върнато на север. Преди първият етап в Португалия бе най-труден от всички. Надявам се промените по трасето тази година да го направят по-плавен и бърз.”

Дълги години това рали бе най-известно с поведението на феновете, които бягаха от пътя на колите в последния възможен момент. Гледал ли си подобни надпревари, мечтал ли си някога да се състезаваш там?

„Единственото рали, което следях като малък, бе Монте Карло. Виждал съм снимки и те безспорно са интересни, но се радвам много, че точно това съм го пропуснал. Хубавото е, че и фенове, и екипажи сега се радваме на безопасни надпревари благодарение усилията на всички ни.”

Очакваше ли през 2010 г. да вземеш първа победа в Португалия?

„Определено бяхме стигнали до момента, когато бяхме близо до първа победа. Надявах се да я спечелим колкото се може по-бързо. Последната стъпка обаче никога не е лесна. А взимането на успех в рали бе доста важен етап от кариерата ми. След това продължихме с прогреса, тъй като първата победа определено сваля част от напрежението. Чувстваш се все едно камък ти се е свлякъл от гърба.”

Първата ли е най-хубавата ти победа?

„Аз съм късметлия, тъй като имам доста прекрасни победи. Тази от 2010 г. винаги ще е специална, тъй като беше първата. И без съмнение една от най-важните, защото ни даде възможност да си поставим следващите, по-високи цели в сравнително по-спокойно разположение на духа.”

Коя е любимата ти отсечка от настоящата конфигурация на ралито?

„Фафе. Отсечката е невероятна. В наши дни всички я знаем наизуст и усещането там е като че ли караш по писта, а не на рали.”