Начало WRC News Ожие превърна 13 секунди дефицит в аванс от 12 сек и води...

Ожие превърна 13 секунди дефицит в аванс от 12 сек и води в рали Монте Карло

491
0
Себастиен Ожие
Себастиен Ожие; снимка: Тойота

Себастиен Ожие преодоля грешка и се опази в сложните условия в началото на първия кръг от световния рали шампионат (WRC) за 2025 г. – рали Монте Карло. Носителят на короната за миналата година Тиери Нювил поведе след четвъртък вечерта, когато се проведоха първите три отсечки от надпреварата. Ожие, който преследва рекордна десета победа в легендарното рали, бе пръв в шейкдауна и в първите две състезателни дистанции. Емоцията за зрителите в тъмнината на спусналата се нощ бе огромна, но на екипажите не им бе толкова приятно. Ожие сподели, че изобщо не е впечатлен от фойерверките, често пускани от зрители по отсечките.

„Хората си мислят, че са много готини, но моля ви, спрете. Ние сме в мъглата, докато караме и не виждаме нищо“, коментира Ожие.

„Надявам се това рано или късно да бъде забранено, защото изобщо не е добра идея. Просто спрете с фойерверките и целия този дим“, допълни французинът.

Не това обаче бе причината за подхлъзването на Ожие в третата отсечка, което му коства 20 секунди и лидерството в надпреварата.

„Можеше да е почти перфектен старт. Първите две отсечки бяха страхотни, но за съжаление в третата тази грешка ни струва скъпо. На пътя имаше много чакъл и се изненадах, попадайки върху него. Извадихме късмет, че се измъкнахме. Но все още сме в състезанието, при това не твърде далеч от лидерството“, каза Ожие.

Пропускът на Ожие позволи на Нювил да излезе пръв. Авансът му пред Елфин Еванс обаче бе само 2 секунди. Белгиецът бе доволен от началото на ралито за себе си, защото успя да се задържи на пътя в много сложни според собствената му преценка условия. Вторият ден на надпреварата – първи пълен за ралито – започна със загуба на лидерството от Нювил. Елфин Еванс го прескочи още в първата от общо шест петъчни отсечки. В следващата пилотът на Хюндай се завъртя и това му струва повредено предно ляво окачване. Еванс води до обяд, успя след това да увеличи малко преднината си, но в крайна сметка и той допусна грешка. Уелсецът сбърка на заледена секция и също почти се завъртя. Ожие, който не бе далеч, изпревари съотборника си в Тойота.

„Беше наистина положителен ден – превърнахме 13 секунди дефицит в 12 секунди аванс, но не всичко бе перфектно“, отбеляза Ожие

„В началото на деня се борех да намеря добър ритъм, както и в първите отсечки от втората част на петъка. Не карах близо до лимита. Радвам се, че в последните две дистанции нещата се подредиха. Особено съм доволен, че спечелих домашната си отсечка, на която имаше много приятели и семейството ми“, допълни пилотът от Гап.

Ожие каза, че не може да се отпуска, защото предстоят още два дни от състезанието. Еванс е на 12,6 сек зад него.

Освен Нювил пък и От Танак имаше проблеми. Естонецът закачи телеграфен стълб, което му коства щети по колата. Това остави Адриен Фурмо да се бори с Тойоти-те в дебюта си за Хюндай. Той взе победа в отсечка и два пъти бе втори в състезателни дистанции. 29-годишният французин е трети във временното класиране – на 14,2 сек зад Ожие, само на 1,6 сек от Еванс и на 24,3 сек пред Кале Рованпера.

„Не допуснахме никакви грешки с гумите, имахме наистина добро темпо, но предстои още голяма част от ралито. Целта ми тук не е да спечеля, но ще се постараем да запазим темпото“, коментира Фурмо.

Рованпера, който се върна към пълна програма за сезон 2025 в WRC, петъкът премина чисто, макар да не бе достатъчно бърз.

„Темпото изглежда добро на сняг или с гуми с шипове, но трябва да намеря повече скорост на по-чистите секции със сликове“, обясни финландецът.

Пети в генералното класиране е Танак, следван от Такамото Кацута, Сами Паяри, Нювил, Йоан Росел, а Николай Грязин е десети.