Начало Рали Ожие с 20 секунди аванс преди последния ден в Уелс

Ожие с 20 секунди аванс преди последния ден в Уелс

45
0
Себастиен Ожие

Себастиен Ожие е с малко над 20 секунди аванс пред съотборника си във Фолксваген Яри-Мати Латвала преди последния ден на рали Уелс, финален кръг от тазгодишния световен шампионат. Трети продължава да е Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC).

Французинът, който спечели титлата за 2013 г. по време на домашния си WRC кръг, не бе най-бърз в нито една от съботните отсечки. Той обаче прецени перфектно темпото си така, че да поддържа аванса без да е необходимо да рискува.

Доволен съм от начина, по който се справихме днес. Беше добро, чисто представяне, без големи грешки – коментира Ожие. – Изненадващо сцеплението в повечето етапи бе по-добро, отколкото в петък. Ние трябваше да поддържаме стабилен аванс спрямо Яри-Мати и го сторихме перфектно. Не ни се наложи да поемаме твърде много рискове и бяхме доста предпазливи в доста от новите отсечки. 20 секунди аванс в немалка степен е доста сигурно предимство. Трябва обаче да внимаваме дали Яри-Мати няма да даде газ утре. Определено искам да стигна финала този път. Това би бил перфектният финал на един перфектен сезон.

Латвала и Андреас Микелсен, който е с третото Поло R WRC) спечелиха и петте етапа в горите днес. Норвежецът бе най-бърз в две от дистанциите, финландецът – в останалите. Първото преминаване на Чърк Касъл в края на съботата бе спечелено от Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC), а второто – от Нювил.

Не знам защо нямах достатъчно скорост по-рано, а ми се иска да бях наясно. Изглежда сутрин на чакъл ми е трудно да намеря подходящ ритъм и ми отнема няколко етапа, докато вляза в час. Освен това бяхме отбелязали много места като хлъзгави и се колебаех в доста секции през първата половина на деня. След това нещата потръгнаха. Може би се натоварвам прекалено в опита си да победя Ожие, но за да го сториш, трябва да си готов за всякакви условия – обясни Латвала.

Като доста добър определи деня за себе си и Нювил, за когото надпреварата в Уелс е последно състезание с М-Спорт. Белгиецът изгуби около 10 секунди в един от новите етапи, но не се притесни и заяви, че това е нормално, когато не познаваш дистанцията.

Микелсен бе дори повече от доволен:

Абсолютно фантастичен ден за нас. Чудесни времена, две етапни победи, като при това не допуснахме никакви грешки. Наваксахме много време и напреднахме с две позиции.

Петата позиция заема Мадс Остберг, следван от Мартин Прокоп, Сордо, Елфин Еванс, Яри Кетомаа, Марк Хигинс и т.н.

Сордо остана единственият Ситроен в надпреварата. Мико Хирвонен не стартира, след като ролкейджът му се строши при вчерашното преобръщане. Роберт Кубица пък претърпя втори инцидент днес – в 11-ата отсечка на ралито заради неразбирателство при прочитане на бележка.

Продължавах да давам газ на място, където трябваше да спирам и в момента, когато видях завоя, вече бе твърде късно. Получи се пропуск в комуникацията – обясни полякът, който този уикенд е с нов навигатор – Микеле Ферара.

Евгени Новиков също претърпя катастрофа. Руснакът водеше битка за четвъртото място със съекипника си Остберг и Микелсен, когато и той влезе в крива с твърде висока скорост и се преобърна.