Начало Рали Ожие увеличи аванса си, Кубица и Хирвонен катастрофираха

Ожие увеличи аванса си, Кубица и Хирвонен катастрофираха

26
0
Себастиен Ожие

Себастиен Ожие увеличи аванса си в челото на рали Уелс и вече е на 13,5 секунди пред съотборника си във Фолксваген Яри-Мати Латвала. Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) изостана и на почти 22 сек зад финландеца.

Ожие спечели само една от трите отсечки до обяд, но се измъкна без проблеми за разлика от част от съперниците си.

Всичко върви добре, макар към края да нямах времената от контролите и установих погрешен ритъм на движение. Не е хубаво да загубя пет секунди спрямо Яри-Мати, но няма повод за притеснение – коментира Ожие преди сервиза.

Латвала започна предпазливо деня, след това си позволи да натисне повече. Обясни, че в началото му е било по-трудно, тъй като трасето било твърде хлъзгаво. Омекоти малко настройките на своето Поло R WRC и накрая се смееше, че може би просто днес се е събудил по-късно от обичайното.

За разлика от него Нювил не се чувстваше никак удобно в своя Форд:

Не знам защо, но колелата превъртат прекалено много. Задържам се някак си на пътя, но не вървя напред. Пързаля се. Постепенно намалих и започнах пак да уча пътищата, тъй като всичките са нови за мен.

Първата половина от деня се оказа истински кошмар за Ситроен. Най-добре от френския тим се движеше Дани Сордо, но той тръгна с петминутно наказание и е твърде назад в колоната. Първо Роберт Кубица катастрофира в четвъртата за ралито отсечка. Той излетя на 27-ия километър след старта и се претърколи. Екипът потвърди, че и двамата с навигатора му Микеле Ферара са невредими. В шестия етап пък Сордо бе принуден да намали рязко, след като се натъкна на другия си съотборник Мико Хирвонен: финландецът също бе преобърнал своя DS3 WRC и колата се бе озовала по средата на пътя. Мико вървеше четвърти в класирането преди инцидента.

При това положение пети в подреждането е Мадс Остберг, следван от Евгени Новиков, Андреас Микелсен, Мартин Прокоп, Елфин Еванс, Яри Кетомаа и Марк Хигинс.