Начало Рали Ожие уверено начело в рали Мексико

Ожие уверено начело в рали Мексико

29
0
Себастиен Ожие

Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC) пое уверено контрол над рали Мексико и приключи първия ден от състезанието с аванс 33 сек аванс пред Мадс Остберг (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC). Той спечели 7 от 11-те петъчни етапи, с което демонстрира страхотна скорост на автомобила си при дебюта на колата на чакъл.

Много съм щастлив от резултата досега. Скоростните отсечки не бяха лесни – имаше много камъни, чакъл и малко сцепление. 30-километровата Ел Чоколате бе особено голямо предизвикателство. Затова бе толкова удовлетворяващо, че докато стигнахме до нея, вече имахме известна преднина. Всичко в отбора се радват, че Поло R WRC изглежда бърз на чакъл. Не бива обаче да забравяме, че ни предстои дълъг път до края на ралито и най-трудните етапи все още са пред нас – коментира Ожие.

Единствено Остберг се движеше с темпо, доближаващо се до това на французина. Норвежецът спечели четири етапа (по два сутринта и следобед), но определи представянето си за деня като смесено.

– Имаше и добри, и лоши моменти. Трудно е да се обясни, но Ожие стори нещо много специално. Можем да сме доволни от собственото си представяне, но е разочароващо, че го изтървахме така – обясни Мадс.

Мико Хирвонен надделя в петък в двубоя за третата позиция във временното класиране. Пилотът на Ситроен е на 42 сек зад Ожие и на 9 зад Остберг, като си отвори аванс от 25,1 сек спрямо Тиери Нювил. Състезателят на М-Спорт (Форд Фиеста RS WRC) изостана в Ел Чоколате, а финландският му съперник призна, че не е наясно защо в отделни моменти не е бил достатъчно бърз.

Не мога да достигна лимита на колата – заяви и Нювил. – Не исках да я строша още първия ден и затова внимавах.

Разликите между пилотите след белгиеца стават още по-големи. Пети е Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC), следва от Насър Ал Атия (Форд Фиеста RS WRC), Кен Блок (Форд Фиеста RS WRC), Бенито Гера (Ситроен, DS3 WRC), Мартин Прокоп (Форд Фиеста RS WRC), Крис Аткинсън (Ситроен, DS3 WRC, който загуби повече от три минути и половина заради счупено управление още преди първата петъчна отсечка) и т.н.

Яри-Мати Латвала удари камък 400 метра след старта и счупи предно дясно окачване на своя Фолксваген. Евгени Новиков (Форд Фиеста RS WRC) пък бе с пробит под след пособен инцидент, довел до повреда и на ECU-то в автомобила му.