Начало Рали Ожие: В крайна сметка съм благодарен на Ситроен – без тях нямаше...

Ожие: В крайна сметка съм благодарен на Ситроен – без тях нямаше да съм във Фолксваген

37
0
Жулиен Инграсиа,Себастиен Ожие

Себастиен Ожие си тръгна от екипа на Ситроен в края на 2011 г. в доста обтегнати отношения с екипа и със съименника си Себастиен Льоб.

От тогава досега обаче много неща се промениха. В момента французинът е лидер в тима на Фолксваген и води в световния рали шампионат след три проведени кръга. Освен това смята, че липсата на политически интриги му се отразява чудесно, но и че има за какво да е благодарен на френския тим.

Не е тайна, че в момента, когато си тръгнах от Ситроен, политическата ситуация между мен и отбора не бе кой знае колко добра. Може би това се отрази на съзнанието ми, вероятно малко и на представянето ми в ралитата – също като на всеки спортист. Аз обаче спечелих първата си надпревара с тях през 2010 г. с С4, така че имам хубави спомени с отбора. И вместо да се сещам за лошите неща, предпочитам да се концентрирам върху добрите. В крайна сметка без Ситроен нямаше сега да съм във Фолксваген, така че трябва да им благодаря за това – обясни Ожие в интервю за crash.net.

Той сподели, че не може да направи пряко сравнение на Ситроен DS3 WRC, който кара във френския тим и настоящия си автомобил Поло R WRC:

– Имам чудесни спомени от карането на DS3 WRC. Това е чудесен автомобил. Не очаквам да се е променил много, но наистина не знам. Поло-то е отлична кола, което се вижда от двете ни победи с него. Много леко е за управление, има прекрасен двигател. Преди началото на сезона имах много въпроси, тъй като не бях наясно къде се намираме спрямо съперниците. Когато карах Поло-то за първи път на тест през 2012 г., то не бе със страхотно поведение, но в течение на годината се подобри и сега водим в шампионата при пилотите.

Що се отнася до факта, че Ситроен изостават в началото на шампионата, то Себастиен не смята, че те имат сериозни проблеми. Доводът му за това твърдение бе, че Льоб спечели Монте Карло, бе конкурентоспособен в Швеция, а Мико Хирвонен не вървеше зле в Мексико. Това неминуемо доведе до въпроса за сравненията между него и деветкратния световен шампион.

– Е, това не че ме дразни толкова, колкото е вече скучно, разбирате ли? След всяко рали ми задават едни и същи въпроси. Голям комплимент е, тъй като Себ е най-успешният пилот в историята на ралитата, но според мен е важно да се помни, че сме от различни поколения. Освен това той ще кара само в няколко състезания този сезон и всъщност не може да се направи истинско сравнение. Може би ако спечелим още няколко победи, хората постепенно ще спрат да задават тези въпроси. Но аз съм Себастиен Ожие, а той е Себастиен Льоб. Медиите определено създадоха „ситуацията“ помежду ни – в Ситроен бяхме съперници, но никога не съм имал проблеми с него, както и той с мен, това се видя и в Швеция. Цялата история е тяхно дело – категоричен е французинът.