Начало Рали Падън изненадващо начело след петъчния ден на рали Италия

Падън изненадващо начело след петъчния ден на рали Италия

46
0

Хейдън Падън с Хюндай i20 изненадващо води след края на петъчния ден от рали Италия, 6-и кръг от Световния рали шампионат. Новозеландецът излезе начело в надпреварата още след втората отсечка и успя да остане начело след всичките 10 за деня, въпреки атаките на пилотите на Фолксваген Себастиан Ожие и Яри-Мати Латвала.

В началото на деня отсечките бяха доста прашни, което даде шанс на минаващия доста по-късно като ред по отсечките Падън да дръпне напред. В един момент авансът му спрямо Латвала надхвърли 25 секунди. Следобед обаче отсечките вече бяха доста по-чисти и това даде шанс на финландеца и на шампиона Ожие да го доближат.

Най-интересните събития се случиха в последните две отсечки за деня. Първо в 9-ата Латвала излетя от пътя и се удари в насип край пътя, което доведе до изваждане на гумата от джантата и загуба на около 20 сек. Така той изпусна второто място в класирането, което беше заето от Ожие. В последната 10-а пък Себастиан беше с цели 11,2 сек по-бърз от Падън, преживял няколко опасни момента по трасето, и го доближи в генералното подреждане само на 8,8 сек. Латвала е трети, на 25,8 сек. По думите на Падън във финалната отсечка нещо се е счупило в задната част на колата, като може би става дума за окачването, тъй като колата много се пързаляла в някои завои.

Четвърти се движи От Танак (+57,1 сек) с новата спецификация на Форд Фиеста RS, който беше най-бърз в 7-ата отсечка. Дани Сордо с Хюндай до последния пробег се движеше 4-и, но в него претърпя инцидент и една от колелата му изхвърча. Това му коства минута и изоставане до 7-а позиция. Пред него 5-и и 6-и се наместиха Мадс Остберг със Ситроен DS3 (+1:50,4 мин) и Тиери Ньовил с третия автомобил на Хюндай (+1:51,7 мин). Последният имаше проблеми с ръчната спирачка, а и загуби тръба от турбото.