Начало Избрани Чарлз Меткалф: Състезанието в Маями е приоритет за нашата компания

Чарлз Меткалф: Състезанието в Маями е приоритет за нашата компания

30451
0
Маями
снимка: F1

Компанията, която стои зад оформлението на новата писта в Маями, е поставила на първо място интереса към състезанията, които ще се проведат в близко бъдеще. Трасето ще приеме кръг от F1 в началото на следващия месец. Това ще бъде първо посещение на световния шампионат в морския град. 

Пистата е изградена около стадиона Хард Рок, разположен в Маями Гардънс. Изпълнител на проекта е британската компания Apex Circuit Design. Самото трасе е с дължина 5.41 км. Посоката на движение ще бъде обратно на часовниковата стрелка. 

Съоръжението има 19 завоя и трябва да предостави на пилотите възможности за изпреварване в поне три участъка. Един от тях трябва бъде обратният завой номер 17, който се намира в края на 1.2 -километровата права. На нея автомобилите трябва да развият 320 км/ч.

Очаква се средната скорост на трасето да бъде около 217 км/ч. Времената за обиколка трябва да са в порядъка на една минута и 35 секунди.

Състезанието в Маями е приоритет за нашата компания, заяви старши инженерът по дизайна на трасето Чарлз Меткалф.

Като компания, нашата етика е да предизвикваме всички отбори от F1, техните автомобили, състезателни инженери и, разбира се, пилотите.“

Съсредоточаваме се върху последователността на завоите. Решихме да заложим на динамичен набор от криви, които са от високоскоростни до нискоскоростни“, обясни той.

За да постигнем това, правим много симулации и умишлено осигуряваме различни последователности от завои в една обиколка, които са подходящи за различни настройки на автомобила.“

„По принцип това е улична писта с някои наистина предизвикателни завои. Може да очаквате висока притискаща сила. Но имаме и някои наистина дълги прави и високоскоростни завои, които биха благоприятствали настройки с по-ниско съпротивление.“

„От завои 4 до 8 има участък с много висока скорост и странични натоварване. Там болидите вероятно ще се борят да се разминат. Също така представянето на автомобила на изхода на осми завой  ще бъде от решаващо значение за времето за обиколка.“

„[Това] е последвано от два бързи завоя с ограничена мощност в завои 9 и 10, където е правдоподобно да си представим състезание „рамо до рамо.“

В третия сектор са разположени нискоскоростните и променящи скоростта си завои 14-16. Те са точно под естакадите на Turnpike. Това е много предизвикателна техническа последователност oт завои.“

Разработихме така наречените „генератори за грешки.“ Те са под формата на промяна на сцеплението на върховете на завоите. Това може да доведе до смяна на позицията, когато даден отбор може да избере настройка, която оптимизира сцеплението при ниска скорост за сметка на сцеплението при висока скорост.“

Стремим се да предизвикаме максимално състезателните инженери и настройването на болидите. В Маями определено ще има компромис между нивата на притискане.“

Ще бъде интересно да видим разликите в максималната скорост между отборите. Искаме да направим състезанието възможно най-вълнуващо.“

Меткалф заяви, че е помислено и за изживяването на зрителите на пистата в Маями.

„Още в началната фаза на генералното планиране изложихме някои концепции за това какво искаме от гледна точка на състезанията.“

Ще обмислим как състезанието може да бъде интегрирано като събитие за зрителите, също така как може да работи добре за отборите и F1″, добави той.

Това е голям баланс и води до итеративен процес, в който се връщате напред и назад с всички характеристики на пистата и мястото на провеждане, за да намерите оптималния подход и решение.“