Начало Рали Петър Гьошев запази лидерството си в първия ден от рали България

Петър Гьошев запази лидерството си в първия ден от рали България

140
0
Петър Гьошев

Екипажът на „Престиж рали тим“ Петър Гьошев и Димитър Спасов с Peugeot 207 S2000 не изпуснаха нито за миг лидерската позиция в първия ден на рали „България“ и в неделя ще поведат от първа позиция битката за крайната победа.

Тандемът поведе още от първата отсечка и въпреки че само в нея записа най-бързо време, до финала на шестия заключителен етап не отстъпи лидерската позиция.

Гьошев запази минимален аванс от 6.6 сек. пред Лука Бети, също с Peugeot 207 S2000, а в неделната решителна борба за последните четири етапа остава и Лука Росети. Европейският шампион с Fiat Abarth Grande Punto S2000 е трети с пасив от 11.7 сек. зад водача.

Тримата останаха самотни в челото, след като Ясен и Дилян Повови с Mitsubishi Lancer Evo 9 R4 загубиха още 44.6 сек. при второто минаване на „Сестримо“. Братята започнаха деня с втора позиция, но тежкото спускане в най-дългия етап на рали „България“ им коства общо изоставане с 1:02.6 мин. зад Гьошев.

Четвъртата позиция на Попов изглежда сигурна, заради солидния му аванс от 1:17 мин. пред Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000). Победителят в рали „България“ за 2007 г. беше най-бързият пилот за деня с три спечелени етапни победи, но спуканата гума в „Любница 1″ го забави с три минути. Петкратният национален шампион успя да стопи повече от 40 секунди от своя пасив и се изкачи на пето място във временното класиране.

Шести се движи Игнат Исаев с Peugeot 207 S2000. Той се пребори категорично с чеха Антонин Тлустяк (Skoda Fabia S2000), въпреки че прави първото си състезание с автомобил от категорията Super 2000.

Поляците Мачиеж Ржежник и Сжимон Рута, и двамата с Peugeot 207 S2000, са съответно осми и девети, а Крум Дончев вече е последен в първата десетка. Националният шампион, който подобно на Илиев спука предна дясна гума в SS2, се движеше осми след петия етап, но загуби цяла минута и половина при второто минаване на „Сестримо“. Той се движи на 4:32 мин. зад лидера и няма шансове за призово класиране.

Турчинът Фатих Кара с Fiat Palio S1600 е 11-и и води с близо шест минути и половина пред Тодор Славов (Renault Clio R3). Пилотът на „Булбет рали тим“ имаше проблеми с двигателя след вторите минавания на „Траянови врата“ и „Любница“, но остава лидер във временното класиране за Европейския шампионат (ERC) при автомобилите с един двигателен мост.

 

Официални резултати                                              Карта на етапа

 

Изказвания на пилотите след края на първия ден:

Петър Гьошев: Денят беше много тежък, но с бонус точките за лидерската позиция спечелихме първите си точки в Европейския шампионат. Водим само с 6.6 сек. на Лука Бети и за нас в неделя състезанието започва наново. Автомобилът недозавиваше в първите две отсечки, но успяхме да подобрим поведението му за „Сестримо“. Там обаче имахме проблеми със спирачките, защото ги използвахме доста агресивно и положението с тях направо беше трагично. След последната отсечка за деня открихме повреда в генерацията и един от полските отбори много ни помогна, като ни услужи за смяната й. Разликите във времената са много малки и италианците със сигурност ще искат да ме прескочат, защото им се пречкам в разпределението на точките за европейския шампионат. Свършихме с твърдите гуми, които са най-правилният избор за дългите етапи в жегата, но екипът ни увери, че за неделя ще имаме достатъчно. Надяваме се утре да имаме български победител в състезанието.

Лука Росети: Много сме изморени, но и много доволни от резултатите си в състезанието. Подобрихме представянето си във второто минаване на отсечките спрямо сутринта. „Сестримо“ очаквано беше най-тежка. За първи път караме тук и много трудно се справяме с настройките, защото етапите изискват различни настройки. В неделя ще ни бъде по-лесно без „Сестримо“, въпреки че във всички етапи липсваше сцепление. За мен остава най-важно да стигна до финала и да взема точки за европейския шампионат.

Ясен Попов: Усещам, че автомобилът е малко по-лекичък с модификациите за R4. Олекотяването не е голямо – около 30 кг, но има осезаем ефект – спираме и завиваме по-добре. И въпреки това изоставаме от Super 2000 и явно ще трябва да купуваме такъв. Основният ни проблем днес беше с гумите – имахме само меки гуми, а следобед те буквално се стопяваха на жегата. За съжаление нямаме никакви твърди. „Сестримо“ беше най-трудна, защото сме по-тежки от „суперите“ и останахме без абсолютно никакви спирачки. Имахме два леки удара, като единия дори не съм го усетил. Няма как да прескочим италианците, много са напред. Имаме аванс от над минута пред Митко Илиев, който не е комфортен и ще се пазим от него. На „Мухово“ вероятно ще е по-бърз от нас, но по правите на „Славовица“ се надяваме да го бием.

Тодор Славов: Много тежък ден за нас. Започнахме много добре в първият етап и оставихме 3 от автомобилите Супер 2000 след нас. Във вторият обаче, късметът не бе с нас – освен, че спукахме гумата, нямахме възможност да я сменим веднага, тъй като трасето бе много тясно и ако бяхме спрели, щяхме да застрашим останалите участници. Радващо е, че успяхме да прибавим максималните точки за Европейският шампионат и сме лидери в него. Утре ще караме внимателно, тъй като вече нямаме нови гуми и ще се пазим от грешки.

Крум Дончев: Независимо от трудностите, с които се сблъскахме днес, утре ще продължим борбата. Предстои ни вторият и финален ден от рали България 2011 и ще направим всичко по силите си, за да завършим успешно.