Начало Рали Петерханзел увеличава преднината си с победа в седмия етап

Петерханзел увеличава преднината си с победа в седмия етап

27
0
Mini,Дакар,Стефан Петерханзел

Седмият етап от рали Дакар предложи много интересно развитие на надпреварата и напрежение. Трасето бе подобно на използваните в световния рали шампионат и това означаваше, че автомобилите 4х4 ще имат предимство. Така и стана: в 218-километровата отсечка от Калама (Чили) до аржентинското градче Салта фаворитите завършиха в рамките на едва 2 минути. В крайна сметка победата спечели Стефан Петерханзел, за когото това бе втората етапна победа за тази година. Неговият основен съперник до момента, Насър Ал-Атия, загуби почти две минути, и с това преднината на французина състезаващ се с MINI за екипа на X-raid. Превъзходството на автомобилите 4х4 не бе толкова сериозно, защото много добро представяне направиха Герлен Шишери с бъги и Роби Гордън с Hummer, за когото остава единствено да се бори за етапна победа.

Седмият етап започна със свързваща отсечка от 417 км, като от Чили през проход на височина 4975 м пилотите прекосиха Андите и преминаха в Аржентина. Заради сериозната височина двигателите бяха доста немощни, а планината предложи зрелищни пейзажи на състезателите.

Като цяло състезателната отсечка предложи придвижване по макадамови пътища, изпълнени с дълги прави и малко завои. Именно заради това максималната скорост бе доста висока. Това бе най-бързият етап в тазгодишното издание на надпреварата. Достигнати бяха скорости от 180 км/ч.

На първата контролна точка Шишери, Ал-Атия, Гордън и Петерханзел бяха с времена в рамките на минута. Интересният спринт продължи и в следващите километри. Жинел де Вилер пък също се държеше в челната група, изоставайки с около минута. Състезателите в челото нямаха проблеми и на финала само секунди решиха етапната победа. На финала Петерханзел бе с минимална преднина. Той изпревари с 39 секунди Герлен Шишери, след като премина етапа за 1:47:27 ч. Гордън бе трети на 1:08 мин, а Ал-Атия завърши шести зад Орландо Теранова и Жинел Де Вилер. Така Петерханзел продължава да води с преднина от 3:14 мин пред катарския си съперник.

„Лиазона бе доста дълъг и освен това се качихме на повече от 4000 м надморска височина“, обясни Петерханзел. „При изкачването на повече от 4900 м изпитахме умора и болки в главата, но това е нормално в подобна ситуация. След старта на специалния етап нямахме много работа. В първите 130 км имаше само 15-20 завоя и средната ни скорост достигна до 150 км/ч.

Последните 90 км пък бяха много интересни. Трасето бе много технично, с доста завои. Удоволствието бе голямо и успяхме да натрупаме известна преднина.“

Ал-Атия пък още от предния ден знаеше, че ще има известни трудности в петъчния ден. Опасенията му се оправдаха.

„Етапът бе труден за нас, защото просто не пасваше на колата ни“, обясни победителят от 2011 г. „ОК, загубихме 1:56 мин спрямо Стефан, но това не е проблем. Днес етапът бе доста бърз, техничен и тесен. Свършихме доста добра работа и се радваме, че колата функционира много добре първите седем дни.“

В борбата за третото място Жинел де Вилер продължи да контролира ситуацията. През целия ден той се движеше в топ 5 и в крайна сметка завърши именно на петата позиция зад съотборника на Петерханзел, Орландо Теранова. Леонид Новицки се класира седми зад Ал-Атия и изоставането му от третото място се увеличи на почти пет минути.

Гордън се радваше на третото си място, но в същото време се ядосваше и заради грешките си от първите дни.

„Днешният етап бе добър за нас“, обясни американецът. „Не спечелихме нищо, но третото място е добро за нас. Още се радвам на допуснатите грешки, най-вече в четвъртия ден. Ако тогава нямахме проблеми, може би сега щяхме да сме на третото място. Първата грешка бе достатъчно тежка, но втората обърна колата, не само в преносен смисъл.“

В съботния ден трасето на Дакар поема от Салта към Сан Мигел де Тукуман. Общо автомобилите ще изминат 842 км, като от тях състезателни ще са 419 км, разделени на две части.

Резултатите от седмия етап (топ 10):
01. Петерханзел/Котре (Mini) – 1:47:27 ч.
02. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +39 сек.
03. Гордън/Уолч (Hummer) +1:08 мин.
04. Теранова/Фиуза (BMW) +1:11
05. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +1:32
06. Ал-Атия/Круз (Buggy) +1:56
07. Уивърс/Лъркин (Ford) +3:45
08. Новицки/Зилцов (Mini) +4:07
09. Соуса/Ремало (Great Wall) +3:34
10. Алварес/Грауе (Toyota) +6:24

Общо класиране след седмия етап (топ 10):
01. Петерханзел/Котре (Mini) – 16:23:43 ч.
02. Ал-Атия/Круз (Buggy) +3:14 мин.
03. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +44:03
04. Новицки/Зилцов (Mini) +48:54
05. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +1:17:05 ч.
06. Шабо/Рило (SMG-Buggy) +1:34:51
07. Рома/Перен (Mini) +1:38:27
08. Ерандонеа/Деброн (SMG-Buggy) +2:02:18
09. Теранова/Фиуза (BMW) +2:06:38
10. Соуса/ Ремало (Great Wall) +2:07:29