Пежо може да построи нов прототип за WEC. Френският производител е отворен към идеята да хомологира напълно нова машина в клас Hypercar и да опита отново да се бори за победи и титли. Пежо изживя пълно разочарование в 24-те часа на Льо Ман и финишира извън челната десетка. Французите са предпоследни в шампионата при конструкторите след първите 4 кръга за сезона.
Пежо призна за първи път, че създаването на изцяло нов прототип е една от възможностите за текущата програма за Световния шампионат за издръжливост на ФИА. Френският производител вярва, че няма как да се бори за подиуми и победи с настоящата подобрена версия на 9Х8
Френският производител влезе в клас Hypercar в средата на сезон 2022. Първоначално той участва с прототип с много авангарден дизайн, който дори не включваше задно крило. Това обаче не доведе до очакваните резултат и създаде сериозни проблеми за Пежо.
Пежо преработи 9Х8 миналата година. Новата версия дебютира във втория старт от тогавашната кампания. За нещастие не беше постигнат сериозен напредък. Единственият по-силен резултат беше третото място в 8-те часа на Бахрейн.
Този сезон резултатите на модифицираната версия на Пежо 9Х8 не са по-добри. От началото на сезона Пежо няма класиране в топ 5. Миналия уикенд френският производител нямаше никакво темпо и финишира извън топ 10 в 24-те часа на Льо Ман.
Технически директор на Пежо Спорт Оливие Жансони разкри, че замяната на настоящия прототип 9X8 2024 ще бъде единственият начин за постигане на успехи. Другият случай е свързан със сериозни промени в системата за баланс на представянето (BoP) до края на сезона.
„За Пежо няма смисъл да се състезава в WEC, без да има възможност да спечели в Льо Ман. Трябва да намерим решение за това“, сподели Жансони.
„Има два варианта: или те [създателите на правилата ACO и ФИА] променят начина, по който балансират автомобилите в Льо Ман, или ние идваме с нов автомобил. Трябва да избере едно от двете“, добави техническият директор на Пежо.
Позицията на Пежо беше потвърдена от ръководителят на моторспорт отдела на Стелантис Жан-Марк Фино. Той заяви, че марката „се нуждае от инструмент, за да бъде конкурентоспособен“.
Признанието на Пежо идва на фона на дългосрочното обещание да продължи в шампионата, дадено миналия месец и разочароващото представяне в Льо Ман. След този кръг французите продължават да са предпоследни при производителите, като зад тях е единствено Астън Мартин.
Регламентите на LMH позволяват на производителя да конструира втори автомобил по време на жизнения цикъл на правилника в WEC. Жансони разкри, че версията 9X8 2024 се счита за изцяло нова хомологация, а не за еволюция, включваща използването на жокери за подобрения на производителността
„Когато погледнете нашата предишна кола от първо поколение и сравните разликата, става ясно, че вече сме използвали това нещо“, добави техническият директор на Пежо Спорт.
Очакванията са евентуален нов прототип на Пежо да се появи на пистата не по-рано от 2027 г. По време на уикенда в Льо Ман ФИА удължи правилата за LMH и LMDh до края на 2032 г. Това ще позволи на Пежо да може спокойно да построи нов хиперавтомобил и да го използва в рамките на няколко години.
Вижте тази публикация в Instagram.