Ферари спечели тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман. Скудерията доминираше през по-голямата част от надпреварата и спечели трети пореден успех на френското трасе. Победител стана прототипът на AF Corse с №83 и екипаж Роберт Кубица/Йе Ифей/Фил Хенсън. Второто място зае Порше Пенске №6 с пилоти Мат Кембъл/Лорънс Вантор/Кевин Естре. Последната позиция на подиума остана за Ферари №51 с екипаж Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо.
AF CORSE WIN THE 24 HOURS OF LE MANS!! 🏆🇫🇷
The #83 fights until the very end in a nail-biting finish!
#WEC #LeMans24 #Ferrari @AFCorse @FerrariHypercar pic.twitter.com/ERluF5PLvM— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 15, 2025
24-те часа на Льо Ман бе кръг №4 сезон 2025 в Световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се проведе на пистата Льо Ман Сарт с 13.626 км и разположена близо до едноименния град в северозападната част на Франция. Това е най-дългото, най-тежкото и най-престижното състезание в света и е част от Тройната корона. 24 часа на Льо Ман бе и последният старт за тази година, който се проведе на територията на Европа
Вижте тази публикация в Instagram.
Стартът на състезанието беше даден от легендата в тениса Роджър Федерер. Кадилак №12 поведе колоната пред Кадилак №38. Двете машини обаче бързо бяха изпреварени от Порше Пенске №5. Ферари №50 също бързо си проби път, както и този на AF Corse №83, който потегли от 13-то място.
Вижте тази публикация в Instagram.
Ферари показа отлично темпо и поведе колоната около два часа след старта. През нощните часове Скудерията водеше оспорвана битка с Порше Пенске №6. Автомобилът потегли от последно място, след като беше изваден от квалификацията заради нарушение на техническия правилник.
Трите машини на Ферари си разменяха водачеството в първата половина от 24-те часа на Льо Ман. След това тези с номера 51 и 83 се откъснаха напред. Те бяха много близо една до друга до началото обедните часове на неделния ден.
🚨 @AFCorse #83 takes the lead!#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/N6F8zGyhPs
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025
Около 5 часа преди финала Ферари №51 с Алесандро Пиер Гуиди се завъртя на път към бокса. Италианецът загуби известно време и мина през чакъла, за да се върне обратно в посоката на движение. След това от Ферари трябваше да проверят автомобила му за поражения и да изчистят чакъла. Това подари първото място на AF Corse №83, което показваше страхотно темпо и се бореше наравно със заводските машини.
Вижте тази публикация в Instagram.
В следващите часове Ферари №83 на AF Corse контролираше събитията. Последните няколко стинта бяха за Роберт Кубица. Полякът записа много добри времена и отвори повече от 30-минутен аванс спрямо Ферари №51 и №50 и Порше Пенске №6. Тези автомобили останаха единствените претенденти за победата и местата на подиума.
Вижте тази публикация в Instagram.
В последните два часа нямаше много драми на пистата. Единствените жълти флагове по цялото трасе бяха заради Макларън №95 на Юнайтед Аутоспорт, който се състезава в клас LMGT3. Те обаче бяха бързо премахнати, след като маршалите успяха да отстранят автомобила. AF Corse №83 продължаваше да води колоната, докато Порше Пенске №6 се бореше с двете заводски машини на Ферари. Борбата продължи и до последните питстопове
Вижте тази публикация в Instagram.
Кубица в крайна сметка кара безупречно и докара своето жълто Ферари 499P до победата в 24-те часа на Льо Ман. Така Скудерията записа трета поредна победа в легендарната надпревара откакто участва в категорията Hypercar. Кубица пък стана първият поляк, който триумфира в 24-те часа на Льо Ман.
Вижте тази публикация в Instagram.
Второто място остана за Порше Пенске №6. Германците успя да прекъснат хегемонията на Ферари и се възползваха от проблемите и грешките, за да се качат на подиума. На трето място завърши победителят от 2023 г. Ферари №51.
Вижте тази публикация в Instagram.
На четвърта позиция финишира победителят от 2024 г. Ферари №50 с екипаж Мигел Молина/Антонио Фуоко/Никлас Нилсен. Накрая машината имаше проблеми с двигателя в последния стинт, заради които намали малко темпото и загуби позицията на подиума.
Петата позиция остана за победителите в квалификацията Кадилак №12 с пилоти Уил Стивънс/Норман Нато/Алекс Лин. Следващите две места бяха за Тойота №7 с екипаж Камуи Кобаяши/Майк Конуей/Ник де Врис и Порше Пенске №5 с екипаж Жулиен Андлауер/Михаел Кристенсен/Матю Жамине. Топ 10 допълниха Кадилак №38 със Себастиен Бурде/Дженсън Бътън/Ърл Бамбър, Порше Пенске №5 с екипаж Ник Танди/Фелипе Наср/Паскал Верлайн и Алпин №35 с пилоти Пол-Луп Шатин/Фердинанд Хабсбург/Шарл Милези.
Победител в клас LMP2 стана прототип №43 на Inter Europol Competition и пилотите Якуб Смеховски/Том Дилман/Ник Йелоули. В клас LMGT3 победата отиде при Порше №92 на Manthey 1st Phorm и пилотите Райън Хардуик/Рихард Лиц/Рикардо Пера.