Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пиастри спечели първата позиция за спринта на Лосаил

Пиастри спечели първата позиция за спринта на Лосаил

3580
0
Оскар Пиастри
Оскар Пиастри; снимка: Майкъл Потс

Оскар Пиастри спечели първата позиция за спринта на пистата Лосаил в Катар. Втори остана съотборникът му в Макларън Ландо Норис, а трети е Макс Верстапен (Ред Бул). Сесията бе белязана от множество анулирани обиколки за нарушения лимитите на трасето

В определения за начало на квалификацията за спринта (така нареченият shootout) започна „междинната“ или спешна, както бе наречена на някои места, 10-минутна тренировка. Целта на мини сесията бе пилотите да се запознаят с промените на трасето, направени вследствие на притеснения за безопасността. Пирели откри разкъсвания на страниците на гумите. Бяха променени ограниченията на завои 12 и 13. Всичко това предизвика недоволството на пилотите, тъй като никой не се е консултирал с тях относно въпросите с гумите и възможните решения. В отборите пък направо се притесняваха дали ще им стигнат гумите.

Логан Сарджънт едно от стиропорените табла встрани на трасето, което се пръсна. Други инциденти в десетте минути нямаше. Системата отчиташе времена за обиколка, но те не бяха публично достъпни.

Макс Верстапен изхвърча от пистата и рейс инженерът му Джанпиера Ламбиазе направо му се скара, че това още не е квалификацията.

Квалификацията за спринта започна в 16:20 часа, както бе оповестено по-рано. За SQ1 и SQ2 бяха определени гуми медиум, а за SQ3 – софт

След първите пет минути от SQ1 начело бе Ландо Норис с 1:26.454 мин. Джордж Ръсел подобри това време с 0,105 сек. Трети бе Серхио Перес, следван от Люис Хамилтън, Оскар Пиастри, Естебан Окон, Шарл Льоклер, Сарджънт, Ланс Строл и Карлос Сайнц. Останалите пилоти още нямаха бързи обиколки.

Верстапен излезе начело с 1:25.510 мин – -0,849 сек спрямо постижението на Ръсел. Пиер Гасли излезе трети, но обиколката му бе изтрита заради ограниченията на трасето. Норис се доближи на 0,162 сек до Верстапен. Пиастри излезе трети, на 0,809 сек от първото време. Льоклер и Хамилтън бяха следващите пилоти с анулирани бързи обиколки. Под чертата бяха Ланс Строл, Кевин Магнусен и Лиам Лоусън, а Сарджънт и Гуаню Жу още бяха без време.

Ръсел успя да раздели двата Макларън-а, докато Льоклер се оказа в зоната на изпадащите. Джордж записа най-бърз тур – 1:25.413 мин. При последните опити Шарл се измъкна нагоре. След SQ1 не продължиха Строл, Алекс Албон, Юки Цунода (с изтрита обиколка), Магнусен и Сарджънт (който остана без време).

Двата Мерцедес-а и Сайнц бяха първите, появили се на пистата в SQ2

Ръсел зададе темпото с 1:26.232 мин. Хамилтън бе по-бърз от съотборника си, след което Перес прескочи и двамата с 1:25.824. Времената продължаваха да падат. Норис излезе начело с 1:24.947 мин. Льоклер записа време в челото и обиколката му отново бе анулирана заради ограниченията на трасето.

Две минути преди края на SQ2 само състезателите на Алфа Ромео нямаха време. Начело бе Норис, следван от Верстапен, Пиастри и Льоклер. Сайнц обаче бе в зоната на изпадащите след изтрита обиколка. Гуаню Жу изхвърча от трасето, успя да се върне и продължи.

При последните опити имаше размествания в почти цялата колона. Анулиран тур на Хамилтън го прати 12-ти, където и остана в подреждането. Под чертата останаха още Гасли, Лоусън и пилотите на Алфа Ромео.

Верстапен се нареди пръв на изхода от питлейна преди началото на SQ3

Нидерландският пилот на Ред Бул даде 1:24.543 мин. Първият бърз тур на Сайнц бе на повече от две секунди от това постижение. Във Ферари вчера имаха проблем да накарат гумите да работят. От рейс контрола пък изтриха тура на Верстапен. Същото се случи и с първия бърз тур на Льоклер.

Пиастри излезе начело с 1:24.575 мин преди Норис да го прескочи с 0,039 сек по-добро постижение. Вторият тур на Льоклер също бе анулиран.

„О, стига вече“, бе реакцията на монегаска по радиото.

В самия край на SQ3 Пиастри бе най-бърз от всички и изпревари съотборника си. Норис остана втори пред Верстапен, Ръсел, Сайнц, Льоклер, Хюлкенберг и Перес. Фернандо Алонсо остана без време във финалния сегмент.