Оскар Пиастри (Макларън) спечели първата позиция за Гран при на Емилия Романя, седми кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г. Втори остана Макс Верстапен с Ред Бул. Трети бе Джордж Ръсел (Мерцедес).
Температурата на пистата бе 40 градуса в началото на Q1, а тази на въздуха – 22 градуса. Оливър Беърман и Ланс Строл бяха първите пилоти на трасето в началния квалификационен сегмент.
It’s time for qualifying! 🙌#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/QhpGdHcROj
— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
Първите бързи обиколки бяха факт броени минути след началото на сесията. Пилотите на Ферари бяха сред първите на пистата. Люис Хамилтън даде 1:16.258 мин – на 0,020 сек от Фернандо Алонсо. И двамата бяха прескочени от Алекс Албон с 1:16.164. Шарл Льоклер бе пети – на 0,360 сек от времето на пилота на Уилямс. Макс Верстапен бе следващият пилот с бърза обиколка и даде най-добър първи сектор, малко след което Q1 бе спряна заради тежка катастрофа на Юки Цунода. Японският пилот се обърна при удара в предпазната стена, след което болидът падна в зоната за сигурност. Цунода бе невредим и слезе сам от разбития кокпит.
При спирането на Q1 редът бе Албон, Алонсо, Хамилтън, Карлос Сайнц, Льоклер, Габриел Бортолето, Строл, Беърман, Нико Хюлкенберг, Естебан Окон. Останалите пилоти нямаха записани времена.
A huge impact for Tsunoda at Turn 6 but he’s out of the car and seems okay 👍
He’s headed off to the medical centre for a check-up#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/S2vWwtpM8Z
— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
Grateful to see Yuki Tsunoda walk away from this enormous shunt in Q1#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/hsviPlI66P
— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
От първия квалификационен сегмент оставаха 12:13 минути при спирането му. След като маршалите отстраниха потрошения Ред Бул сесията бе подновена
На изхода от питлейна имаше опашка като пилотите се опитваха да оставят достатъчно разстояние помежду си.
Сайнц оглави класирането с 1:15.987 мин. 8 минути преди края на Q1 Верстапен, Андреа Кими Антонели, Джордж Ръсел, Ландо Норис и Оскар Пиастри още нямаха бързи обиколки. Гасли подобри времето на Сайнц и веднага бе прескочен от Алонсо (1:15.695). Антонели излезе трети преди да бъде изместен от Ръсел и Гасли. След това Верстапен даде първо време – 1:15.175. Норис даде пето постижение, а Пиастри – второ (+0,325 сек). След като вече всички записаха бързи обиколки в зоната на изпадащите бяха Хюлкенберг, Бортолето, Беърман, Окон и катастрофиралият Цунода.
В края на Q1 Строл сложи медиум и се върна на пистата. В този момент бе с 12-то време. Рейс контролът отбеляза опасно пускане на Хюлкенберг точно пред Антонели в пита. Бортолето мина 15-ти, сваляйки Лиам Лоусън под чертата. На самия финал на първия квалификационен сегмент последва още един тежък удар – на Франко Колапинто. Аржентинският пилот бе точно на ръба на зоната с отпадащи – 14-ти. Рейс контролът веднага показа червени флагове, тъй като по трасето още имаше пилоти в бързи обиколки. След Q1 в крайна сметка не продължиха Лоусън, Хюлкенберг, Окон, Беърман и Цунода.
Colapinto lost control exiting the Tamburello chicane #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/Rfn8EeDgKG
— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
UPDATE ON ELIMINATED DRIVERS IN Q1
Bearman’s lap wasn’t completed under green flag running which means that Bortoleto finishes P15 and advances to Q2
Lawson
Hulkenberg
Ocon
Bearman
Tsunoda #F1 #ImolaGP— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
Началото на Q2 се забави още повече, защото от Хаас оспорваха незачитането на последната бърза обиколка на Оливър Беърман
Вторият квалификационен сегмент започна в часа, когато се очакваше да приключва цялата сесия. Беърман слезе от колата си, което сочеше, че времето му от края на Q1 не е било прието.
Верстапен оглави класирането с 1:15.400 мин. Льоклер бе 0,204 сек зад Макс, Хамилтън – трети. След това бързи обиколки записаха пилотите на Мерцедес. Антонели даде шесто време, а Ръсел – второ. След това Норис излезе пръв (-0,139 сек). Пиастри бе още по-бърз – 1:15.241 мин (-0,020 сек). Под чертата останаха Строл, Гасли, Албон и Бортолето. Колапинто бе класиран за Q2, но не участва след като се разби.
При последните опити Антонели остана осми, Хамилтън – седми, а Льоклер – шести. Ръсел излезе трети. Сайнц записа най-бърз първи сектор и даде най-силно време – 1:15.198 мин. Гасли избута Антонели под чертата. Строл направи същото с Хамилтън, а Алонсо – с Льоклер. Това означаваше, че и двамата пилоти на Астън Мартин продължават в Q3, а тези на Ферари отпаднаха от битката заедно с Антонели и Бортолето.
❌ ELIMINATED IN Q2 ❌
Leclerc 😖
Hamilton 😖
Antonelli
Bortoleto
Colapinto#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/FRxYAwcTcY— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
В последния квалификационен сегмент първото време от тези на претендентите за полпозишън бе на Норис – 1:14.963 мин
Пиастри бе по-бърз от него, но Верстапен изпревари и двата Макларън-а с 1:14.772 мин. Ръсел бе четвърти, следван от Хаджар, Строл, Алонсо и Гасли. Албон излезе осми. Сайнц последен записа време и мина пред съотборника си в Уилямс.
За последните опити Алонсо бе с използван медиум. Средните по твърдост гуми сложиха още Ръсел и Сайнц. Пиастри даде първо време – 1:14.670 мин. Норис не подобри първото си време. Верстапен даде най-добър първи сектор, но загуби в останалата част на пистата и остана на 0,034 сек зад Пиастри. Ръсел измести Норис от третото място. Алонсо бе пети пред Сайнц, Албон, Строл, Хаджар и Гасли.
Q3 TOP 10
Piastri 💪
Verstappen
Russell
Norris
Alonso
Sainz
Albon
Stroll
Hadjar
Gasly#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/WcqBYubzGd— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
DOC 27 – Provisional Qualifying Classification https://t.co/nVLPv627jK #EmiliaRomagnaGP #F1 #FIA pic.twitter.com/Tyu4gbCY7b
— FIA (@fia) May 17, 2025