Ситуацията в Макларън с пилотите и във Формула 1, и в Индикар дотолкова се обърка, че един от пилотите на тима от американския шампионат си позволи открита критика към Зак Браун. Пато О’Уорд, който кара за Ероуз Макларън SP в Индикар, заяви, че главният изпълнителен директор на компанията от Уокинг е обещал едно и също място на няколко състезатели. Мексиканският пилот допълни пред ESPN, че мечтата му за Формула 1 става все по-далечна. Понастоящем Макларън се опитва да накара Даниел Рикиардо да прекрати предсрочно договора си, за да освободи кокпит за Оскар Пиастри.
„Лошо е, че храня някаква илюзии. Мечтата ми стана съвсем далечна. Представям се на най-високо ниво, но това както и преди е недостатъчно, за да убеди Макларън. Какво ще се случи зависи от много фактори, върху които нямам контрол.“
„Според мен цялата тази ситуация е смешна. Наблюдавах развоя на събитията и се смях. Браун обеща едно и също нещо на няколко пилоти. В крайна сметка в отбора има едно място, а не пет“, обясни О’Уорд
„Възможностите да отидеш във Формула 1 стават по-малко, когато навършиш 25-26 години“, продължи О’Уорд, който в момента е на 23. „Моята мечта да стана професионален състезател бе свързана с F1. Тоест е разбираемо желанието ми да използвам някакъв шанс, ако такъв се появи, нали?“
Ситуацията с Пиастри е само част от хаоса, който цари в момента в Макларън. Тимът обяви, че е подписал с Алекс Палу за догодина в Индикар
От Чип Ганаси Рейсинг обаче смятат, че испанецът има договор с тях и дори заведоха дело. Същевременно Феликс Розенквист отчаяно се опитва да остане в шампиона отвъд океана, тъй като като че ли няма желание да кара във Формула Е. По време на уикенда в Нашвил се заговори, че шведът си търси място в друг тим от Индикар, макар самият той да настоява, че има договор с Макларън. В Уокинг държат опция да продължат с Розенквист и очевидно изчакват, докато се разреши въпросът с Палу.
„Имам чудесни взаимоотношения със Зак Браун и Макларън. Те винаги са били честни и открити с мен. Разбирам, че Зак трябва да вземе някои трудни бизнес решения. Това не означава, че не се вълнувам за Формула Е. Това е страхотен шампионат, в който съм се състезавал успешно. Наясно съм, че в момента има много спекулации за множество пилоти и кой къде ще кара догодина. Всичко, което аз искам, е да се съсредоточа върху Индикар. А каквото и да е бъдещето ми, ще взема решение със Зак“, заяви Розенквист.
Междувременно Мохамед бин Сулайем написа, че бордът на ФИА за регистрация договорите на пилотите ще разреши въпросите с контрактите
От Макларън вече са регистрирали споразумението си с Пиастри. В Алпин са убедени, че тяхно споразумение с австралиеца го обвързва с френския тим.
The @FiA‘s Driver Contract Recognition Board (CRB) was set up to deal with contract priority issues between drivers and @F1 teams. That’s why we rely on their decision to resolve any conflict.
— Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) August 11, 2022
Бордът за регистрация договорите на пилотите е създаден преди повече от три десетилетия. Причината е начинът, по който Михаел Шумахер преминава от Джордан в Бенетон. Германецът дебютира в тима на Еди Джордан, скоро след което буквално е отмъкнат от Флавио Бриаторе с помощта на Бърни Екълстоун. Твърди се, че Бриаторе има пръст и в историята около Пиастри.