Пирели събра още полезна информация за гумите за 2023 г. Втората свободна тренировка в Мексико Сити бе изцяло посветена на тестване на гумите за следващия сезон. Всички екипи посветиха 90 минути от времето си и да натрупат още километри с прототипните гуми. Макар да нямаше означения, от Пирели заявиха, че допълнителните изпитания ще помогнат за работата върху окончателните гуми за догодина.
Времето на пистата Аутодромо Ерманос Родригес в Мексико Сити бе сухо и слънчево. Това позволи спокойно изпълнение на програмата. За разлика от Остин, тук сесията бе прекъсвана два пъти заради удар на Шарл Льоклер и спиране на пистата на Гуаню Жу. Така имаше прекъсване на FP2 за 20 минути.
Пирели завърши програмата си за тестване на смесите за сезон 2023 в даден състезателен уикенд. Следващите изпитания ще се състоят след финалния кръг за кампанията в Абу Даби. Тогава пилотите ще изпробват окончателната спецификация на новите гуми.
Люис Хамилтън завърши на първа позиция сред пилотите, които използваха само тестовите смеси на Пирели. Британецът записа време за 1:21.509 минути, което бе със секунда и половина по-слабо от това на първенеца Джордж Ръсел. Състезателят на Мерцедес постигна записа постижението си със софт.
A closer look at the 2023 @pirellisport prototype tyres on Hamilton, Russell and Norris’ cars 👀#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/ATX49iDWQZ
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
Следващите няколко позиции бяха заети от Серхио Перес, Макс Верстапен, Шарл Льоклер, Карлос Сайнц, Валтери Ботас и Пиер Гасли.
„Вчерашният ден в Мексико Сити беше много натоварен. Отборите работиха колкото се може повече, за да съберат данни за състезателния уикенд в FP1, а след това завършиха теста на гумите в FP2. Той беше фокусиран върху по-меките смеси, след като миналия уикенд в Остин бяха оценени по-твърдите смеси. Прекъсванията с червен флаг, особено първото, означаваха, че някои екипи не успяха да завършат програмата си. Въпреки това събрахме полезно количество информация за анализ“, сподели главният инженер на Пирели за F1 Симоне Бера.
„Както се очакваше в Мексико, видяхме известна еволюция трасето в Мексико Сити. Като цяло то беше в по-добро състояние, отколкото очаквахме и предлагаше разумно сцепление от самото начало. От гледна точка на състезанието този уикенд, отборите усещат липсва на малко данни в сравнение с обикновено. Това означава, че работата, свършена в FP3, ще бъде особено важна. Вчера пилотите използваха предимно твърдите и меките гуми. Имахме малко плъзгане на твърдите, но ограничено износване на меките. Това означава, че ни очакват интересни стратегии в състезанието“, добави Бера.