Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели: Фокусът при новите гуми бе върху издръжливостта и това бе договорено...

Пирели: Фокусът при новите гуми бе върху издръжливостта и това бе договорено с отборите

970
0
Пирели, гуми
снимка: Пирели

Фокусът при разработката на новите гуми за 2021 г. е бил върху издръжливостта, заяви спортният директор на Пирели Марио Изола. В интервю за Ауто Мотор унд Шпорт той допълни, че според изчисленията на доставчика на гуми за Формула 1 типовете за предстоящия сезон ще са с 0,4-0,5 сек по-бавни от тези за миналия. Изборът за всички надпревари в календара вече бе направен и обявен. Това бе направено с цел улесняване на логистиката, която е затруднена заради ограниченията вследствие на пандемията от коронавирус. Промяна все още е възможна – до 15 дни преди състезание.

Пирели от години отнасят критики от всички страни на практика без значение какви гуми произвеждат. В различни моменти според пилоти и фенове гумите са или твърде меки, или прекалено издръжливи и италианската компания е нападана отвсякъде. Работи се според изискванията на спорта и отборите, като се търси максимално добър компромис за всички. За 2021 г. ще има нови гуми, тъй като макар и замразени, колите ще имат известни промени. Екипите пробваха някои от новите спецификации през миналия сезон. Първоначалната реакция не бе добра.

„Имаме продукт, който е с 3 кг по-тежък и нещо от порядъка на секунда по-бавен в обиколка“, заяви Люис Хамилтън.

Себастиан Фетел добави, че са много по-лоши от използваните в онзи момент типове, както и че се надява да не ги вижда отново.

„Това е напълно нормална реакция. Пилотите винаги се надяват на по-добро представяне, когато тестват нови компоненти. В конкретния случай фокусът бе върху издръжливостта и това бе договорено с отборите“, обясни спортният директор на Пирели Изола

„След като отборите веднъж се адаптират към гумите обаче, разликата няма да е толкова голяма. Всичко се коригира с настройки.“

„Заради коронавируса миналата година решихме всички отбори да получават едни и същи гуми. Това сработи и ще запазим принципа и през 2021-ва. През повечето време екипите използват и трите смеси в състезанията, което води до различни стратегии. За съжаление топ тимовете често успяват да преминат квалификацията с медиум и така на старта са с по-твърди гуми. През последните няколко години имаше и промяна в подхода. Инженерите откриха, че намаляване на състезателното темпо и един питстоп по-малко водят до редуциране общото време на надпреварата“, каза още Изола.