Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели прогнозират по-малко спирания в бокса през 2022

Пирели прогнозират по-малко спирания в бокса през 2022

1601
0
Пирели 18-инчови гуми
снимка, Пирели

Пирели прогнозират по-малко спирания в бокса през 2022. Тогава в употреба ще влязат новите 18-инчови гуми, което заменят досегашните 13-инчови. Шефът на италианския производител Марио Изола смята, че състезанията могат да загубят своя стратегически елемент заради прогнозираното по-слабо износване на новите смеси. 

След края на теста в Абу Даби Изола сподели, че времената за обиколка ще са близки в сравнение с тези от 2021.

„Очакваме представяне, което да е съответствие с настоящите гуми. Въпреки това ще има разлика във времената за обиколка поради промените в аеродинамиката“, сподели Изола.

Италианецът прогнозира по-малко спирания в бокса и повече затваряне на състезанията със само една смяна на гуми.

„Очаквам повечето състезания да са само с едно спиране. Ако деградацията е по-малка, няма причина за нова смяна на гумите. Ако имаме близки състезания и истински екшън на пистата, на кого ще му пука колко ще са спиранията в бокса“.

Тестовете с новите смеси на Пирели бяха проведени с модифицирани болиди, предимно от 2018 и 2019. Марио се надява новите автомобили да не са прекалено трудни за управление, имайки предвид, че все още не са тествани.

„Всяка година е едно и също. Никога не сме имали реална възможност да тестваме новите колела върху окончателната версия на новите коли. Винаги използваме такива, които не са това, което ще се използва през следващия сезон. Просто не разполагаме с наличен болид. Очаквам пилотите да имат голямо предизвикателство през тази нова ера в спорта“.

„При колело с по-голям диаметър трябваха промени в пода и регулиране на окачването. Екипите трябваше да променят дизайна на колите си, за да поставят новите гуми“.

Друга новост през 2022 е промяната в спирачните системи и въвеждането на капаци на колелетата.

„В момента спирачките се използват за да създадат топлина, която отива в джантата и прави добро налягане в гумите. Догодина пространството между джантата и спирачките ще бъде много по-голямо. Това може да затрудни бързото загряване на смесите. С новите разпоредби въздухът трябва да влиза вътре, което има за цел да не се използва топлината от спирачките. По този начин няма да се постигна толкова добро налягане. Догодина ситуацията ще бъде много по-различна в сравнение с 2021“. завърши Марио Изола.