Начало Moto News Победа за Дани Педроса в Гран при на Германия

Победа за Дани Педроса в Гран при на Германия

23
0
Дани Педроса

Пилотът на Репсол Хонда, Дани Педроса спечели надпреварата за Голямата награда на Германия – девети кръг от шампионата при най-бързите мотоциклетисти – Мото ГП. В изключително зрелищна гонка на Захсенринг испанецът успя да се пребори с настоящия световен шампион Хорхе Лоренцо и съотборника си Кейси Стонър и да грабне втората си победа за сезона с общо време от 41.12.482 мин.

Педроса се завърна след операция в рамото заради падане по време на Гран При на Франция по-рано през сезона. Испанецът претърпя още операции през последната една година, но се завърна на най-високото място на подиума след фантастична езда от началото на надпреварата.
Втори, след атака метри преди финала, завърши шампионът Хорхе Лоренцо, а лидерът в генералното класиране Кейси Стонър остана трети.

Втори, след атака метри преди финала, завърши шампионът Хорхе Лоренцо, а лидерът в генералното класиране Кейси Стонър остана трети.

Дани Педроса стартира от втора позиция и оглави колоната веднага след старта, следван плътно от Хорхе Лоренцо, Кейси Стонър, Андреа Довициозо и Марко Симончели. Разликите в челото бяха много малки и рамките само на три обиколки на лидерската позиция последователно се смениха Педроса, Лоренцо и Стонър, но австралиецът успя да се закрепи на върха и дори се опита да направи разлика.

В продължение на няколко тура Стонър записа най-добрите времена, но отново, както и на Муджело, се появиха проблеми с износването на гумите му и това позволи на Педроса и Лоренцо да го изпреварят. Девет обиколки преди края Дани Педроса пое лидерството и до финала на надпреварата в отличен стил не позволи на останалите си конкуренти да го застигнат, а на излизането от последния завой Лоренцо изпревари Стонър и грабна второто място.

В средата на колоната шоуто бе сътворено от Валентино Роси, който от 16-та стартова позиция успя си пробие път и да се изкачи до 9-то място в крайното класиране, а днешната надпревара даде ясни отговори на два фундаментални за този сезон въпроса. Първо, че силите между фаворитите за титлата – заводските отбори на Хонда и Ямаха са почти изравнени и че разликата между тях и останалите тимове (с изключение на Марко Симончели и Хонда Гресини) е меко казано сериозна.