Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Порше и Ауди пак отлагат плановете си, в централите им вече нервничели...

Порше и Ауди пак отлагат плановете си, в централите им вече нервничели заради непрофесионализма в F1 и ФИА

27937
0
Порше
снимка: Порше

Порше и Ауди са отложили плановете си за обявяване на влизането си във Формула 1, защото новите правила за задвижващи системи няма да бъдат представени на Световния съвет за автомобилен спорт на ФИА на 29 юни. Информацията идва от няколко различни източника, след като през последните няколко дни имаше нова поредица слухове за двете марки от концерна Фолксваген Груп.

От Порше и Ауди многократно демонстрираха намерение да станат част от F1. И от двете компании обаче все още няма изявления, посочващи категорично, че ще влязат със сигурност. Последното изявление бе на Херберт Дис от Фолксваген Груп, но дори то не носи значението на официално обявено присъединяване. Намеренията на двата бранда бяха до го сторят, когато ФИА публикува новите правила за задвижващи системи, които трябва да се използват от 2026 г. нататък. Това трябваше да се случи в края на юни. Съответно бе планирано сътрудничеството между Ред Бул и Порше да се обяви по време на Гран при на Австрия, а влизането на Ауди – първоначално само като производител на задвижващи системи – седмица по-късно.

Регламентът за новите агрегати обаче изобщо няма да бъде представен на Световния съвет на 29 юни. Това провалило плановете като домино – първо на Порше за Австрия и след това тези на Ауди

В публикация на Ауто Мотор унд Шпорт се посочва, че в централите на двете марки в Щутгарт-Цуфенхаузен и Инголщадт са започнали да нервничат. Периодът на разговори, преговори и договорки бе изключително дълъг. Нещата още се точат, което „не създава впечатление за особен професионализъм, още повече като се има предвид колко време се преговаряше. Считано от август (до въвеждането на новите правила) ще има само три години и пет месеца. И двете компании се притесняват не само за конструирането на задвижващи системи, но и за организирането на необходимите моторспорт департаменти.“ Нито в Порше, нито от Ауди са склонни да започнат струващ стотици милиони процес без да имат правилата черно на бяло.

Според motorsport-total.com има различни версии за отложеното разглеждане на регламента за двигатели на Световен съвет.

Според едната президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем сам бил решил да отложи въпроса, демонстрирайки личната си власт

Той не се разбирал съвсем добре с доскорошния главен секретар на федерацията Петер Байер, който координираше договорния процес с производителите на задвижващи системи. Твърди се, че Бин Сулайем е отстранил Байер, чието напускане бе обявено наскоро. Пак той привлякъл на поста бившия главен адвокат на Мерцедес и личен съветник на Тото Волф Шейла-Ан Рао.

Друга версия гласи, че Ферари, Мерцедес и Рено имат интерес марките на Фолксваген Груп да не влизат във Формула 1. Те не могат да спрат Порше и Ауди. Могат обаче да се постараят да ги затруднят максимално и съответно да бавят разглеждането и приемането на новия регламент. Говори се, че от Маранело били най-упорити в тези усилия.

В Ауто Мотор унд Шпорт се твърди, че Бин Сулайем е обещал всичко около правилата за двигателите да бъде финализирано през юли. Той дал личните си уверения за това както на президента на Формула 1 Стефано Доменикали, така и на бордовете на Порше и Ауди.

Според запознати сътрудничеството между Ред Бул и Порше е уговорено отдавна. Двете компании щели да са равни партньори. След редица разговори и уточнения е било уговорено, че Ред Бул Пауъртрейнс ще бъде приет като нов производител само с Порше. Сформираната в началото на 2022 г. компания придоби правата да използва интелектуалната собственост на Хонда до края на 2025 г. В Токио обаче мислели за връщане във Формула 1, което допълнително усложнява всичко.

Преговорите между Ауди и Заубер пък са приключили и е постигнато не само принципно съгласие, твърдят в Швейцария

След поредица слухове, свързващи компанията от Инголщадт с Макларън, Астън Мартин и Уилямс автомобилният производител се спрял на швейцарския екип като най-удачен вариант за влизането си в спорта. От Ауди така и не намерили общ език с хората в Уокинг. Нещата с Астън Мартин се оказали твърде сложни за организиране. А Уилямс не е бил в нито един момент сериозен вариант. В публикация на вестник Блик се твърди, че от Ауди отдавна са придобили 25% от Заубер. Възнамерявали да купят още 50%. Фин Раузинг щял да запази малък дял.