Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Порше и Ред Бул са близо до споразумение за партньорство в F1...

Порше и Ред Бул са близо до споразумение за партньорство в F1 от 2026-та

1860
0
Порше
снимка: Порше

Порше и Ред Бул са близо до споразумение за партньорство в F1 от 2026-та. Според Motorsport.com преговорите между двете страни са в изключително напреднал стадий и могат да бъдат финализирани още през март.

Фолксваген Груп има интерес да влезе в F1 след като се появи следващото поколение задвижващи системи. Това трябва да се случи през 2026-та. Според немско издание двата бранда на VW Груп искат заедно да разработят задвижваща система, но да я предлагат с различни марки. Твърди се, че Порше и Ауди са привлечени от възможността да демонстрират технологиите си за двигатели на възможно най-високо ниво, както и от факта, че световният шампионат на Формула 1 вече не е концентриран основно в Европа.

Порше бе свързан с потенциална връзка с Ред Бул след напускането на досегашния доставчик на двигатели на австрийците Хонда. Отборът ще продължава да използва силови агрегати на японците, но ще ги развива в своето подразделение за задвижващи системи Ред Бул Пауъртрейнс.

Източници на Motorsport.com са посочили информация, според която разговорите между немската марка и Ред Бул са в толкова напреднала фаза, че се изисква само одобрение от надзорните органи в рамките на Фолксваген Груп.

Това би могло да стане ясно още през март, осигурявайки по-малко спънки за завръщането на Порше в мрежата на F1 като доставчик на задвижващи системи. Смята се, че сделката трябва да се сключи между консултантът на Ред Бул Хелмут Марко и вицепрезидентът на моторспорт програмата на VW Груп. Фриц Енцингер. 

Нито един представител на някоя от компаниите не е официално съобщил за евентуални преговори. Миналата година Марко заяви пред австрийска телевизия, че е в миналото е разговарял с различни компании. На въпроса за слуховете за преговори между неговия тим и Порше, той отговори:

„Продължаваме да говорим, но нищо не е фиксирано.“

Главният изпълнителен директор на германците Оливър Блуме е присъствал на срещите за двигателите. Той е бил оптимистично настроен по отношение на планираното преминаване на F1 към синтетични горива. Шефът на моторните спортове на компанията Томас Лауденбах заяви през ноември, че условията за потенциално участие „вече се сбъдват.“

Порше беше близо до това да даде зелена светлина за участие в F1 през 2017 г. За съжаление удължаването на правилата за задвижващите системи в спорта след 2021-ва провали тези планове. Програмата на марката в световния шампионат за издръжливост (WEC) приключи през 2017 за сметка на преминаване във Формула Е. Въпреки това тя ще се завърне в най-високия клас на шампионата LMP1 през следващата година, когато стартира програмата LMDh. Все още не се знае дали евентуалното връщане на Порше във Формула 1 ще накара немците да преустановят програмата си във Формула Е


F1 работи усилено по време на срещите за бъдещите силови агрегати за 2026-та, за да направи правилата привлекателни за групата на Фолксваген. На тези обсъждания бе поставен акцент върху използването на синтетични горива. Също така бе обявено премахването на мотор-генератора за топлина МGU-H.

През декември Световният съвет на моторните спортове на ФИА потвърди, че MGU-H ще бъде отстранен. В същото време се запазва 1.6-литровият V6 мотор, като се увеличи електрическата мощност и се въведе таван на разходите за разработването на новите двигатели.

От Ауди също бяха свързани с потенциално сътрудничество с Макларън. В момента британският тим използва задвижващи системи на Мерцедес.

През ноември Макларън излезе с изявление, в което отрече да е бил закупен от Ауди. Въпреки това е провел проучвателни разговори с немската марка през януари. След тях е заявил, че ще се радва да изчака VW Груп да вземе решение за влизане, преди да оцени евентуално обвързване.