Начало Други Порше триумфира в трилъра на Фуджи, драми за Тойота

Порше триумфира в трилъра на Фуджи, драми за Тойота

55
0
Порше №6
снимка, Порше

Порше триумфира в 6-те часа на Фуджи. Победител в изпълнената с екшън надпревара стана прототип №6 с екипаж Андре Лотетер/Кевин Естре/Лорънс Вантор. Второто място отиде при БМВ М WRT №15 с пилоти Рафаеле Марчиело/Дрис Вантор/Марко Витман. Последното място на подиума отиде при Алпин №36 с екипаж Никола Лапиер/Мик Шумахер/Матю Ваксивиер.

Фуджи бе домакин на предпоследния седми кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се проведе на популярното японско трасе с дължина 4.563 км и разположена близо до град Ояма. Това е един от традиционните домакини на стартове от WEC още от 2012 г. насам

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от FIA – Official account (@fia.official)

Времето преди началото на 6-часовата надпревара на Фуджи беше сухо и слънчево. Нямаше вероятност за дъжд по време на състезанието на легендарната японска писта. Стартът беше даден чрез развяване на японския флаг и стартиране на всички автомобили от класовете Hypercar и LMGT3.

Кадилак №2 поведе след летящия старт на Фуджи. Американският производител спечели квалификацията и се надяваше да запише силен резултат. Зад Кадилака се намираше БМВ М WRT №15. Тойота №8, Порше №7, Тойота №7, Ферари AF Corse №50, Протон Порше №99 и Алпин №36. Стартът мина чисто и без инциденти.

Драмите на Фуджи започнаха още в началните обиколки на надпреварата. На спирането за първи завой имаше инцидент с участието на Порше №5, Алпин №35, победителите от Остин AF Corse №83, Ферари AF Corse №51, БМВ М WRT №20 и двата прототипа на Jota Порше. Това провокира появата на кола за сигурност. Отпред Кадилак №2 водеше пред БМВ М WRT №15, Тойота №7 и Порше №6

Порше №6 поведе след първия час и половина от състезанието на Фуджи. Второто място беше за единствената машина на Кадилак. Третото място беше за БМВ М WRT №15, следвано от двете машини на Тойота. В топ 10 влизаха още Порше №5, Ферари AF Corse №50, Пежо №94, Jota Порше №38 и Алпин №36. В дъното бяха всички машини, участвали в инцидента, както и Протон Порше №99.

Около 3 три часа след старта Кадилак №2 спука гума и забави темпото. Прототипът на американците загуби много време и се смъкна чак до десетото място. Същевременно на пистата Фуджи отново излезе кола за сигурност заради отломките по асфалта. В челото Ферари AF Corse №50 водеше битка за първото място с Порше №6 и БМВ М WRT №15.

Порше №6 водеше колоната след навлизане в последната третина на 6-те часа на Фуджи. Прототипът на германците показваше много силно темпо и добро пазене на гумите. На второ и трето място бяха БМВ М WRT №15 и Тойота №8. Междувременно Ламборгини №63 получи технически проблем. Това принуди Данил Квят да спре в зоната за сигурност и предизвика нова поява на сейфти кар. Това щеше да окаже влияние върху стратегиите на някои от екипите.

Порше №6 продължаваше да контролира събитията след поредния рестарт на състезанието във Фуджи. По-назад Порше №5 имаше контакт с Тойота №7. В резултат на това и двата автомобила получиха поражения. Камуи Кобаяши се движеше много бавно, но успя да стигне до бокса. В крайна сметка Тойота оттегли този автомобил заради сериозните поражения в задната част

Около половин час преди финала Кадилак №2 се удари в стената след подозирана повреда със спирачките. Ърл Бамбър обаче се върна на трасето, макар да имаше ниско темпо и сериозно поражения по своя автомобил. В крайна сметка американците окончателно отпаднаха от борбата за позиции в зоната на точките. Отпред Порше №6 се доближаваше все по-близо до победата.

Порше №6 в крайна сметка грабна победата в 6-те часа на Фуджи. Това беше втори успех за екипажа след този в откриващия кръг за сезона в Катар. Подиумът допълниха БМВ М WRT №15 и Алпин №36, за които това беше първи подиум в WEC.

Четвъртото място отиде при Пежо №93 с екипаж Жан-Ерик Верн/Микел Йенсен/Нико Мюлер. Следващите две позиции бяха за двете машини на Jota Порше. Първа беше №12 с пилоти Калъм Илот/Уил Стивънс/Норман Нато, следвана от №38 с пилоти Дженсън Бътън/Оливър Расмусен/Фил Хенсън. В топ 10 влязоха още Алпин №35 с екипаж Жул Гунон/Шарл Милези/Фердинанг Хабсбург, Пежо №94 с екипаж Щофел Вандоорн/Лоик Дювал/Пол ди Реста, Ферари AF Corse №50 с Мигел Молина/Антонио Фуоко/Никлас Нилсен и Тойота №8 с пилотите Себастиен Буеми/Рио Хиракава/Брендън Хартли.

В клас LMGT3 победата отиде при Visa AF Corse №54 с екипаж Давиде Ригон/Франческо Кастелачи/Томас Флор. Подиумът на Фуджи допълниха Порше №92 на Manthey PureRacing с пилоти Клаус Бахлер/Алекс Маликин/Жоел Стърм и WRT БМВ №46 с пилоти Максим Мартин/Ахмад Ал Харти/Валентино Роси.