Начало MotoGP News Прамак и Ямаха „спасили“ кариерата на Милър в MotoGP

Прамак и Ямаха „спасили“ кариерата на Милър в MotoGP

Джак Милър
Джак Милър, снимка Прамак

Джак Милър изказа огромна благодарност към Прамак и Ямаха. Австралиецът призна, че те са „спасили“ кариерата му в MotoGP в края на миналата година. Милър е останал приятно изненадан от работата и отдадеността на японската марката в шампионата.

Бъдещето на Милър в MotoGP след сезон 2024 беше под огромна въпросителна. Още в началото на тогавашната кампания стана ясно, че той ще бъде освободен от КТМ. На негово място австрийският производител сложи протежето си Педро Акоста. Младият испанец направи много силно впечатление, записвайки няколко подиума в първата си кампания в кралския клас.

Пред Милър имаше няколко опции, за да остане в MotoGP- Грезини Дукати, Тракхаус Априлия и Прамак. Грезини обаче предпочете да привлече новобранеца Фермин Алдегер. Тракхаус пък заложи на японеца Ай Огура, който стана световен шампион в средния клас. Така единствената опция за Милър беше Прамак. Италианският отбор премина към мотори на Ямаха и се раздели с Хорхе Мартин и Франко Морбидели.

В началото на втората половина на сезон 2024 стана ясно, че Милър се завръща в Прамак. По този начин той успя да запази мястото си в MotoGP и през 2025 г. После стана ясно, че той е отхвърлил оферта да се състезава за заводския отбор на Дукати в WSBK. Завръщането на Милър в Прамак стана възможно благодарение на близките му отношения с ръководството на италианския отбор

„MotoGP е моят живот от 10 години насам. Но миналата година изглеждаше, че всичко може да свърши“, сподели Милър пред сайта на MotoGP. „От този момент нататък просто реших да се наслаждавам на всеки миг, който имах на пистата. Чувствам се изключително благословен, че мога да правя това поне още няколко години. Чувствам, че времето ми в MotoGP все още не е приключило. Миналата година това беше най-голямата трудност за мен. Въпреки това не се чувствах готов да се оттегля и все още чувствам, че имам още какво да направя.“

„Предполагам, че тази възможност с Прамак и Ямаха може да е последна. Искам да изкажа огромна огромна благодарност към тях и към Паоло [Кампиноти], защото той буквално ме спаси“, добави пилотът на Прамак.

Милър стана един от малкото пилоти в MotoGP, карали за четири различни производителя- Хонда, Дукати, КТМ и Ямаха. Единствените други пилоти на решетката, карали за толкова производители за Йохан Зарко (Ямаха, КТМ, Дукати и Хонда) и Маверик Винялес (Сузуки, Ямаха, Априлия и КТМ)

Миналата година Прамак и Ямаха сключиха дългосрочно партньорство. Така италианците на практика станаха „втори заводски отбор“ на японския производител и имат по-силно партньорство дори и от това с Дукати. В същото време Милър останал приятно впечатлен от работата и ангажимента на Ямаха към шампионата.

„В Ямаха вероятно са най-ангажираните от всички производители, с които съм работил. Те създават цял втори заводски отбор“, каза той. „Това не спира дотук. Цялата структура за тестване, преместването на всичко това в Европа… Опитът да се съсредоточим върху по-европейска база в тази област [като] запазим японския фокус върху качеството и начина, по който работят. Те намират много добре този баланс между двете страни [Европа и Япония] и предприемат всички правилни стъпки за всичко това“, заключи Джак Милър.

Милър финишира 11-ти в откриващия старт за сезон 2025 в Тайланд и 13-ти в Аржентина. Австралиецът е най-предно класираният пилот с Ямаха, изпреварвайки тези на напълно заводския екип Фабио Куартараро и Алекс Ринс, както и съотборника си Мигел Оливейра. Този уикенд съотборник на Милър ще бъде Аугусто Фернаднес, тъй като Оливейра получи контузия по време на спринта в Аржентина.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Pramac Racing (@pramacracing)