„Необичайно поведение на маслената система“ е официалната причина за спирането на Люис Хамилтън в самото начало на втората петъчна тренировка за Гран при на Нидерландия. Седемкратният световен шампион загуби цялата сесия и има направени едва 20 обиколки за целия ден на пистата Зандвоорт. От тима му Мерцедес освен това посочиха, че в болида F1 W12 на англичанина е била монтирана една от най-старите задвижващи системи – PU1, с най-висок километраж от наличните агрегати.
„Просто мощността изчезна и ми казаха да спра. Не е краят на света“, коментира в края на деня Хамилтън
„Сутринта имахме едва 20 минути за подготовка. Това, разбира се, ме поставя в малко по-неизгодна позиция, но Валтери [Ботас] вървеше чудесно в следобедната сесия. Надявам се утре да наваксаме част от загубеното време.“
📻 „Losing power“
A frustrating end to Lewis Hamilton’s Friday afternoon as he grinds to a halt early in FP2 #DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/yAGSxoG5MC
— Formula 1 (@F1) September 3, 2021
Англичанинът определи пистата Зандвоорт като „епична“
„Толкова много спомени ме връхлетяха за първия път, когато бях тук. Беше страхотно и с кола от Формула 3, но с болид от Формула 1 е нещо съвсем различно. Жалко, че не можах да карам повече. Сега трябва внимателно да проверим проблема. Усещането в колата не бе лошо.“
„Страхотно бе и да видим всички фенове днес. Имаше страшно много хора по трибуните, а нидерландците са толкова енергични! Надявам се всички да си изкарат страхотно този уикенд“, допълни Хамилтън.
Ботас определи деня си като добър и също каза, че му е харесало да кара на Зандвоорт.
„Има добър ритъм и е сравнително лесно да установиш чудесно темпо. Сигурен съм, че утрешната квалификация ще е още по-голяма забава. Днешният ден бе доста накъсан заради прекъсванията, но въпреки това натрупах доста обиколки, особено в следобедната сесия. Тогава направихме прилични къси и дълги серии. Разликите изглеждат малки, което е добре – всичко е възможно.“
🍑 😂 @ValtteriBottas pic.twitter.com/kb3IPWJmAE
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 3, 2021
Отговарящият за работата на пистата Андрю Шовлин допълни, че Мерцедес имат известни проблеми във 2-3 завои.
„Там изглежда губим в серии и с малко, и с повече гориво, но имаме време да разберем защо е така. Има и накъде да подобрим баланса, но като цяло не сме твърде далеч от целта си“, добави той.
Проблемът на Хамилтън бе втори за деня при екипите със задвижващи системи Мерцедес. В първата тренировка Себастиан Фетел спря на пистата и прибирането на автомобила му му отне повече от половината от времето на сесия
Впоследствие се оказа, че в Астън Мартин също като в Мерцедес не са имали никаква индикация за проблем. Маршал на пистата се е обадил на рейс контрола с предположение, че болидът може да е опасен. Това причини забавянето, докато бъде проверено, че всички системи са правилно изключени. Заради това и Хамилтън следобед се върна до своята кола. Самата комуникационна система на ФИА имала технически проблем преди обяд, което допълнително забави всичко.
„Помага, че съм бил тук преди много години и промените по пистата не са кой знае колко“, отбеляза Фетел. „Мисля, че самите промени са подобрили трасето. Обиколката е вълнуваща с виражите. Трябват ни повече писти с такива завои. Още не е съвсем ясно коя траектория да предпочета, но утре ще имам още малко време.“
An unlucky start, but this afternoon’s running has got him excited for more!
Debrief Friday in Zandvoort with Seb. ⬇️ #DutchGP #F1
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) September 3, 2021