Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Проблем със системата на ФИА довел до повторното съобщение за край на...

Проблем със системата на ФИА довел до повторното съобщение за край на виртуалния сейфти кар

4832
0
Серхио Перес, Джордж Ръсел
Серхио Перес пред Джордж Ръсел; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Хардуерен проблем предизвикал объркването със сигналите кога точно ще приключи периодът с виртуална кола за сигурност на пистата в края на Гран при на Франция, обясниха от ФИА. Серхио Перес изрази недоволство след финала на Пол Рикар, че това му е коствало подиум. Проблемът бе, че на практика бяха изпратени две съобщения за край на режима на виртуален сейфти кар, включен заради спиране на пистата на Гуаню Жу. Китайският пилот на Алфа Ромео имаше проблем със задвижващата система Ферари в колата си.

„10-15 тура преди финала имах грижи с двигателя. Опитах да превключа някои неща, но в крайна сметка това сложи край на състезанието ми“, обясни той.

След като Алфа Ромео-то бе отстранено от трасето, отборите получиха стандартно съобщение „VSC ending“ (край на виртуалния сейфти кар). Заради проблем в системата на ФИА обаче условията на пистата не се нормализираха веднага. Това доведе до второ съобщение, гласящо същото като първото.

„Второ съобщение за край на виртуалния сейфи кар бе изпратено (до тимовете) заради хардуерен проблем, довел до автоматично включване на осигурителните системи, които работиха точно както трябва в този сценарий. Информацията е една и съща и се изпраща до екипите едновременно. Показваното за край на виртуалната кола за сигурност време до зелена светлина на панелите по пистата винаги е произволно“, се казва в изявление от страна на ФИА

Уточнението за това, че информацията се изпраща едновременно на всички отбори бе направено след реплика на Перес.

„Срамота е, че виртуалният сейфти кар се намеси в определянето на резултата. Не трябва да е така, но точно така се получи. Имаше някаква грешка в системата. Първо дойде съобщение за край на режима в девети завой, а реално се случи чак в 13-ти. Изглежда Джордж [Ръсел] имаше друга информация и съответно възможност да се подготви по-добре“, обясни мексиканският пилот на Ред Бул, когото Хелмут Марко обвини, че „спял“ при рестарта.