Начало Рали Продрайв хомологира повече от 100 модификации в Мини Джон Купър Уъркс

Продрайв хомологира повече от 100 модификации в Мини Джон Купър Уъркс

38
0
Дани Сордо

Повече от 100 са модификациите, които ще има Мини Джон Купър Уъркс за рали Португалия (29 март – 1 април), съобщиха от Продрайв. Компанията отговаря за развитието на модела, въпреки че екипът й загуби статута на заводски отбор на британската марка. Дани Сордо и Крис Мийк изпитаха промените и автомобилът премина успешно хомологацията на ФИА, така че последната му версия ще може да се състезава в четвъртия кръг от WRC.

Програмата на Продрайв се провежда от октомври 2011 г., като в нея са включени данни и анализи, събирани от всички автомобили Мини в шампионати в Европа и Близкия изток.

Една от основните промени касае 1,6-литровия турбомотор – той е с 3% повишена мощност. За целта са били променени отделни компоненти в агрегата, охладителната система вече е по-ефективна и т.н. Други модификации ще позволят по-прецизно контролиране на температурата. Подобрени са софтуерът и електрониката, свързани с двигателя.

Единствената външна промяна обаче ще е предната броня. Тя е премоделирана с помощта на CFD (Computational Fluid Dynamics) с цел подобрено охлаждане на двигателя и аеродинамично представяне на по-високо ниво. Промените ще позволят също така автомобилът да се свали по-ниско на чакъл, като това ще ограничи въздушния поток под него и ще увеличи аеропритискането отпред.

Нови ще са амортисьорите на Олинс – с подобрено поведение на чакъл, с по-голяма стабилност и т.н. Разработено е и ново окачване специално за тежки надпревари като тази в Гърция например.

В Продрайв са успели са свалят теглото на колата с 10 кг. Така ще може да се използва повече баласт със съответното разпределение за по-добър баланс.

Тези и още много други промени бяха изпитани от Мийк и Сордо на четиридневен тест в южна Испания.

И двамата пилоти бяха наистина доволни от развитието, чувстваха покачването в нивото на представяне както от двигателя, така и от динамичното поведение на автомобила – коментира шефът на тима във WRC Дейв Уилкок. – Това е значителна стъпка напред, но работата по развитието не е спряла и вече гледаме към следващите модификации.