Иван Тенчев, Монте Карло. Пирели изненадващо не направи никаква прогноза за възможните стратегии на отборите от Формула 1 за Гран при на Монако. Обикновено доставчикът на гуми за екипите в F1 публикува малко преди старта на всяка надпревара предвиждания въз основа на събраната до този момент от инженерите на италианската компания информация. В тазгодишната надпревара в Монте Карло обаче Пирели не спази традицията. Вместо това написа на графиката, която обикновено е за възможните стратегии: „Всичко може да се случи!“
View this post on Instagram
„Мисля, че ще има известен хаос. Може да се окажем притиснати от неочаквани съперници. Колите в челото не могат да си позволят пит по-рано от нормалното, защото после излизат в трафик. Тези в края нямат какво да губят, а изпреварванията са трудни“, сподели Шарл Льоклер от Ферари.
Мнението на монегаска и Пирели споделя и Джордж Ръсел. Съботата на тима му Мерцедес бе ужасна, след като първо Андреа Кими Антонели катастрофира, а след това задвижващата система на английския пилот изключи. Ръсел обясни, че това е станало след преминаването по неравност на права, която обаче си е там през цялото време и Джордж не за първи път я настъпвал.
„Мислех, че имаме шанс за първите две редици. Затова е толкова разочароващо. Със сигурност ще има някои луди стратегии, но ние сме 14-ти на грида. И ако има решения за нещо наистина смахнато, то половината ще отидат в една посока, а другата половина – в друга. Каквото и да решим ние, все ще сме залостени зад петима пилоти“, коментира Ръсел.
„Ще гледате един от два варианта. При единия ще спират в първата обиколка, при втория ще карат наистина дълго в състезанието“, убеден е Ръсел
„Ние имаме малко предимство с двата си комплекта хард. Но ако не можеш да изпревариш, какъв аванс е това? Решенията вероятно ще се вземат в момента, в който стане ясно кой с какви гуми стартира. Ако някой е с C6, очевидно ще спира много рано. Ако всички са с хард, то ще е ясно, че имат намерение да правят дълги стинтове“, допълни Ръсел.
Теорията, че пилотите в дъното няма какво да губят, бе потвърдена от Оливър Беърман. Състезателят на Хаас каза, че така и така е последен на грида, може да поеме максимум риск.
„Последствието от двата задължителни стопа е, че възможностите са значително повече, отколкото първоначално смятахме“, посочи шефът на Макларън Андреа Стела. „Изборът може да е коренно различен в зависимост от това дали си в челото или в дъното на колоната. Но ако прибавим фактори като червени флагове и коли за сигурност плюс отборна игра, то може да видите и съотборници да си помагат. Всичко това може да доведе до много, много различни сценарии.“
View this post on Instagram