Начало Рали Рали България 2010 – ДЕН 2 – Льоб, Сордо и Солберг все...

Рали България 2010 – ДЕН 2 – Льоб, Сордо и Солберг все така начело

38
0

Себастиен Льоб, Дани Сордо и Петер Солберг приключиха на първите три места в генералното класиране след втория ден на рали България. Това означава, че топ 3 остава без промяна от вчерашния ден.

През съботния ден голямата неизвестна в състезанието се оказаха гумите и по точно техният правилен избор.

През целият ден Льоб водеше уверено в генералното подреждане. Той спечели първият етап, а следващия взе съотборникът му Сордо. Третата отсечка пък бе отменена заради опасното позициониране на публиката в етапа.

Шефът на тима на Ситроен Оливие Кенел обаче обясни, че само 5 минути преди екипажите да тръгнат за първата отсечка в бокса са получили информация, че на етапите вали и са решили да стартират с меки гуми. По време на обедния сервиз получили информация отново за дъжд и Льоб отново излезе с меки гуми. На етапите обаче се оказа, че няма дъжд. Това бе една от причините Льоб да загуби етапите от Петер Солберг, но все пак запази темпото си, представи се повече от добре и все така оглавява класирането.

Междувременно, следобед Петер Солберг доста намали разликата си с втория Дани Сордо и в края на деня я сведе до 4,7 сек. Решителната битка остава за утре като Солберг коментира:

– Последният ден от рали България ще бъде изключително интересен. Ще направим всичко възможно да настигнем Дани.

Допълнително, победителят в трите следобедни етапа, Солберг разкри, че по време на сутрешните етапи не се е чувствал толкова уверен, защото до момента с навигатора му не бяха тествали на дъжд. След обедния сервиз обаче Петер сподели, че механиците са направили промени в настройките. Освен това норвежецът избра правилните гуми, т.е. твърдата смес. Поради това се е чувствал изключително комфортно, управлявайки колата.

В подреждането следват Себастиен Ожие и пилотите на Форд Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала. И за двамата финландци обаче денят бе кошмарен още от сутринта.

Шефът на тима на Форд Малкълм Уилсън по-късно обясни:

– Още на първата междинна контрола вътре в първия етап от постигнатите от нашите пилоти времена разбрахме, че сме сбъркали с гумите. Обърка ни предварителната прогноза за климатичните условия и платихме цената. Надяваме се още в следващия старт във Финландия ситуацията за нас да се подобри. Добре е, че ни предтой точно това рали, тъй като го спечелихме миналата година, а това може да ни даде увереност.

Българските екипажи продължават да изпитват сериозни трудности. Ясен Попов и Димитър Илиев отпаднаха от надпреварата. Крум Дончев също изпитва проблеми. Вчера той отпадна, а днес с разрешение на стюардите отново стартира в надпреварата.

Най-добре от българите се движи Петър Гьошев, който в момента заема 12 позиция в генералното класиране.