Начало Рали РАЛИ ФИНЛАНДИЯ – Ден 1 – Латвала нощува като лидер

РАЛИ ФИНЛАНДИЯ – Ден 1 – Латвала нощува като лидер

40
0

Яри-Мати Латвала е временният лидер в рали Финландия 2010 след края на първия ден. Пилотът на Форд спечели 3 от общо 11-ете изминати специални етапа и има аванс от 9,1 сек. пред втория Петер Солберг. На 21,8 сек след водача е третият Себастиен Ожие.

Латвала излезе начело в надпреварата след SS7, успявайки да стопи преднината на Петер Солберг. По време на въпросната отсечка валя и финландецът бе по-бърз от Солберг едва с 2,8 сек. При SS8 обаче климатичните условия се подобриха и Латвала добави нови 5 сек. към аванса си в генералното класиране.

Да стартирам трети ми даде малко преимущество днес – призна Латвала след края на деня. – Може би на места подходих прекален внимателно, но ще опитаме да запазим това темпо и утре.

Вторият във временното класиране Петер Со9лберг също потвърди, че е бил доста предпазлив. Освен това на един от последните за деня етапи – SS10 обясни, че умишлено се е забавил, за да бъде напълно сигурен, че утре няма да стартира пръв, което определено не е преимущество при макадамовите надпревари.

Трети и четвърти са пилотите на заводския тим на Ситроен Себастиен Ожие и Себастиен Льоб. И двамата успяха да изпреварят в генералното подреждане Дани Сордо от Ситроен Джуниър Тийм. Льоб се добра до четвъртата позиция, въпреки техническите проблеми тази сутрин и факта, че стартираше първи в етапите. Той спечели SS10 като бе обявено, че там е постигнал средна скорост от 133 км/ч, за която се вярва, че е рекорд в рали Финландия.

На 6-а позиция е Матьо Уилсън, който бе застигнат от проливен дъжд в края на SS7. Освен това докладва за лек проблем с управление на автомобила си, но въпреки всичко финишира успешно. За сметка на това съотборникът му Хенинг Солберг, който се движеше 5-и в генералното, на SS8 при ляв завой попадна в канавката, автомобилът му се преобърна два пъти и норвежецът е вън от надпреварата.

Седми и осми са Юха Канкунен и Кими Райконен. При завръщането си във WRC само за рали Финландия, Канкунен си постави за цел да е пред Райконен и засега успява.

Голямата и изключително неприятна изненада през този ден на рали Финландия бе отпадането на лидерския екипаж на Форд Мико Хирвонен/Ярмо Лехтинен в момент, в който водеха в надпреварата. Според обясненията на самия Хирвонен, той е позиционирал автомобила си добре за скок, но приземяването е било изключително твърдо. В резултат автомобилът на Мико се преобърна 5 пъти. За щастие екипажът е невредим. Мико обаче не скри, че е изключително разочарован от развоя на събитията и факта, че не успя да повтори победата си във Финландия от миналата година.

По повод на инцидента шефът на екипа на Форд Малкълм Уилсън коментира:

Това е най-големият инцидент, който Мико някога е преживявал. Но той ще го превъзмогне изцяло. Бе зверска катастрофа, типичен финландски инцидент и съм изключително щастлив, че и двамата с навигатора са добре. Представянето им вървеше наистина добре. Мико се справяше по-добре отколкото миналата година и съм изключително щастлив да го видя отново в състезателно темпо.

Утре е последният ден на рали Финландия, който обаче със своята продължителност от 14 часа и 8 етапа, няма да бъде никак лек. Стартът е в 7 ч и 33 мин. местно време. Според прогнозата за времето се очаква дъжд.