Начало Рали РАЛИ ИСПАНИЯ – Ден 1 – Ожие сериозно застрашава лидерството на Льоб...

РАЛИ ИСПАНИЯ – Ден 1 – Ожие сериозно застрашава лидерството на Льоб в края на деня

42
0
Rally de Espana 2010,Sebastien Loeb,WRC

Себастиен Льоб (Ситроен) води във временното генерално класиране на рали Испания след края на първия ден от надпреварата. На втора и трета позиция са Себастиен Ожие (Ситроен Джуниър Тийм) и Яри-Мати Латвала (Форд), които изостават съответно на 3,8 и 19,9 сек от лидера.

През днешния ден екипажите изминаха три отсечки по два пъти, като между тях програмата включваше обеден сервиз. След първото преминаване челната тройка бе същата – Льоб, Ожие и Латвала, единствено разликите между тях бяха по-различни. След второто преминаване обаче Ожие намали изоставането си в генералното от 11,9 на 3,8 сек., с което увеличи шансовете си да се бори за победата в тридневното рали Испания.

Пилотът на Ситроен Джуниър Тийм започна атаката си още от първата следобедна отсечка. Тогава той постигна най-бързо време, подобрявайки с 40 секунди резултата си от сутринта. Впоследствие коментира, че има много по-добро чувство за ритъм в етапа, освен това нивото на сцепление се е увеличило чувствително. Същевременно обеща да кара максимално бързо и евентуално да намали разликата с Льоб още повече до вечерта.

Втори в етапа се класира Латвала. Финландецът обаче бе притеснен, тъй като в края на 34-километровата отсечка гумите му вече бяха започнали да се износват.

Трети и четвърти останаха Солберг и Льоб, а промени в генералното класиране не последваха.

Втората отсечка, както и сутринта бе спечелена от Петер Солберг. Втори остана Ожие, но французинът бе по-бавен само с 0,1 сек. Освен това Себ отново се оказа по-бърз от основния си съперник Льоб и така разликата между двамата намаля на 2,1 сек.

Във финалния за деня етап Льоб все пак успя да извоюва победата и да увеличи, макар и с малко, разликата си с Ожие.

Така преди началото на утрешния ден класирането се оглавява от Льоб, следван от: Ожие, Латвала, Солберг, Хирвонен, Сордо.

По изключение вечерният сервиз е с продължителност 75 минути. Причината е, че механиците трябва цялостно да променят настройките на автомобилите. През днешния ден екипажите караха с такива за макадам, защото по-голямата част от етапите бяха на този тип настилка, а утре и в други ден ще се нуждаят от настройки за асфалт.