Начало Рали РАЛИ ИСПАНИЯ – Финал – Льоб с 61-a победа във WRC

РАЛИ ИСПАНИЯ – Финал – Льоб с 61-a победа във WRC

89
0
Rally de Espana 2010,Sebastien Loeb,WRC

Три седмици след като Себастиен Льоб си гарантира предсрочно седмата поредна титла във WRC и се смяташе, че пристига в Испания едва ли не на разходна, французинът спечели и ралито в Каталуния. То бе предпоследен кръг от тазгодишният шампионат и пилотът на Ситроен, който води от старта в петък до неделния финал, постигна 61-ата си победа на световни ниво.

До него на подиума след ожесточена битка през последния ден се наредиха Петер Солберг (на 35,3 сек. от лидера) и съотборникът на Льоб в Ситроен Дани Сордо (на 41,1 сек. от лидера), който така и не успя да изпревари норвежеца.

Тридневната надпревара започна в петък с шест отсечки със смесена повърхност – и макадам и асфалт. Льоб поведе, а Ожие и Латвала допълваха топ 3. До края на деня Льоб записа 3 победи от общо 6 етапа. Две имаше Солбер и една Ожие. Младият пилот на Ситроен Джуниър Тийм обаче се представи най-добре от всички останали и бе реалният съперник на Льоб за първото място в ралито, приключвайки деня на втора позиция и на едва 3,8 сек. от Льоб.

Вторият ден, преминал на изцяло асфалтова настилка, бе маркиран от преимуществото и трупането на предимство от Льоб. Затова несъмнено спомогна и инцидентът с основния му преследвач Ожие. По време на втория етап Ожие се сбогува с всякакви амбиции за победа в Испания. Причина бе претърпеният сериозен инцидент 4 км преди финала, който му коства закъснение от 15 мин. и изпадане до 17-а позиция. По-късно пилотът обясни, че заради погрешно разбиране на записките е взел прекалено бързо един от обратните завои и в резултат колата му получи сериозна повреда в задната дясна част. Инцидентът изцяло промени генералното класиране и Солберг, Латвала, Сордо и още няколко състезатели спечелиха по една позиция.

Междувременно и Латвала бе изпреварен от Солберг в генералното класиране заради по-добрите си резултати. Така в края на втория ден топ три включваше Себастиен Льоб, Петер Солберг (на 44,4 сек. от лидера) и Дани Сордо (на 1:01.3 мин. от лидера).

Третият ден, отново изцяло на асфалт, започна с два спечелени от Сордо етапа като испанецът се бе амбицирал и искаше на всяка цена да задмине втория Солберг. Битката между двамата бе толкова ожесточена, че дори Льоб, който в известен смисъл си бе гарантирал победата, заяви че следи развоя на ситуацията чрез междинните времена на съотборника си и Солберг.

До обедния сервиз изглеждаше възможно Дани да постигне целта си, но след като остана само последният етап, който бе едва 4 км, дори той призна, че е невъзможно да отнеме позицията на Солберг.

Така рали Испания 2010 приключи с победител Себастиен Льоб, следван от Петер Солберг и Дани Сордо.

Четвърти и пети останаха пилотите на Форд Яри-Мати Латвала и Мико Хировнен. По време на ралито Латвала имаше някои оплаквания заради сгрешени настройки на амортисьорите и липса на сцепление, но като цяло се движеше стабилно. За сметка на това съотборникът му Хирвонен изостана значително заради повреда в турбото, дори в един от етапите бе застигнат от Сордо.

Топ 10 се допълва от: Уилсън, Ал Касими, Х. Солберг, Блок и Себастиен Ожие, който, въпреки инцидента, успя да постигне целта си и да се класира в зоната на точките.

Последният кръг от календара на WRC за сезон 2010 е рали Великобритания (11-14 ноември 2010 г.).