Начало Рали РАЛИ ВЕЛИКОБРИТАНИЯ – Финал – Льоб записа 62-а победа във WRC

РАЛИ ВЕЛИКОБРИТАНИЯ – Финал – Льоб записа 62-а победа във WRC

106
0
рали Великобритания 2010,Себастиен Льоб

Осма победа през сезон 2010 и общо 62-а в кариерата си на пилот от WRC постигна Себастиен Льоб с триумфа си в рали Великобритания.

Тази година надпреварата в Уелс бе истинско предизвикателство за екипажите на първо място с частично променения си маршрут. Допълнителна роля изиграха пословичните променливи и по-скоро дъждовни климатични условия на острова.

Британската надпревара бе последен кръг от календара за тази година и финална за 2-литровите турбо WRC автомобили, които догодина ще бъдат заменени от 1,6-литрови турбо коли. От тази гледна точка тя бе особено важна както за френския производител Ситроен и тимът им, така и за пилота им Себастиен Льоб, въпреки че французинът си бе осигурил седмата рекордна титла два кръга предсрочно – в рали Франция.

Втори в Уелс се класира Петер Солберг (състезаващ се за частния си тим). Норвежецът бе основният съперник на Льоб през втория и третия ден на надпреварата, но така и не успя да достигне победата и в крайна сметка остана на 19,1 сек от лидера.

Трети завърши Яри-Мати Латвала (Форд). През първия ден финландецът бе претендент за победата, дори поведе във временното класиране, но спукване на гума и солидно закъснение го лиши от шанса да продължи да конкурира Льоб. Буквално в предпоследния етап от надпреварата обаче Латвала успя да задмине в класирането съотборника си Хирвонен, който още сутринта допусна някои грешки и това се отрази на резултатите му. Така Латвала не само се качи на подиума в Уелс, но и си осигури второто място в шампионата след сериозна битка за него със Себастиен Ожие и Петер Солберг.

Дани Сордо пък изглежда приключи кариерата си за Ситроен (тази година в отделни състезания той караше както за основния тим на французите, така и за поддържащия им отбор Ситроен Джуниър) с 5-а позиция в рали Великобритания. Поне засега испанецът не е огласил плановете си за догодина, но според последната информация преговаря с Форд и Мини.

Пилотите на Стобарт Хенинг Солберг и Матьо Уилсън финишираха съответно на 6-а и 7-а позиция. Норвежецът успя, въпреки проблем със спирачките в неделя сутрин, който бе отстранен по време на последвалия престои в сервиза.

Кими Райконен бе затруднен с превключването на скоростите през последния ден, но все пак завирши надпреварата в Уелс и то на 8-а позиция.

Мадс Остберг и Андреас Микелсен се класираха на финалните две места в зоната на точките.
Кен Блок, който в събота отпадна от състезанието заради проблем със задвижващия вал, в неделя стартира повторно и достигна до финала успешно.