Джордж Ръсел е останал със смесени чувства след състезанието за Голямата награда на Белгия. Пилотът на Мерцедес потегли пети заради наказанията на Верстапен и Льоклер. Ръсел и Хамилтън изпитваха огромни затруднения в квалификацията на Спа заради по-хладното време и по-студения асфалт.
Вчера времето на пистата Спа-Франкоршамп бе сухо и слънчево. Това възроди надеждите на британеца, който направи отлично потегляне и изпревари Серхио Перес. Британецът изостана от автомобилите на Ред Бул и започна битка с Карлос Сайнц.
Въпреки по-късното спиране и по-свежите гуми, Ръсел не успя да изпревари Карлос Сайнц и финишира на четвърта позиция.
„Изпълнен съм със смесени чувства. Ако ми бяхте казали в събота, че ще бъда на две секунди от подиума само заради чистото темпо, вероятно щях да отговоря: „Да, това е добро възстановяване.“
„Когато се доближавах до Сайнц със секунда на обиколка, си помислих: „Да започваме, тук имаме наистина добър шанс [за подиума]. След това просто направих две наистина несполучливи обиколки и износих гумите си.“
„За съжаление в момента смесите на Пирели са единственото нещо, за можем да говорим. Автомобилът ни става много бързи когато попаднем в правилния работен прозорец. Веднага щом го загубих, разбрах, че борбата за подиума е приключила.“
„Кой знае какво би могло да се случи? Във Формула 1 има много малки граници. Трябва да надскачаш тези граници и тази малка грешка вероятно ми коства подиума. Въпреки това не е толкова лошо да си на две секунди от подиума“, добави пилотът на Мерцедес.
„Според мен, състезателното ни темпо вероятно беше по-добро от това на Ферари. Карлос стартира от полпозишън и водеше в първия стинт. От друга страна ние го застигнахме два пъти.“
„Така че, да, в най-лошия случай бяхме на едно място с Ферари. Както знаем, това са колебания и обиколки. Ясно е, че Макс се отдалечава все повече и повече“, завърши Джордж Ръсел.
„Джордж караше добре през цялото състезание и имаше по-добро темпо от Карлос. В последния стинт той просто изчерпа прекалено много гумите си, за да пробва изпреварване“, каза оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин.
„Надявахме се да напреднем тук с нашите актуализации. Изглежда, че отново имаме подобно състезателно темпо като това на Ферари, но изоставаме от Ред Бул.“
Ръсел бе оптимист от факта, че Мерцедес отново се представи значително по-добре в състезателен режим, отколкото в тренировките и квалификацията.
„Винаги, когато сме имали лоши квалификации през тази година [с изключение на Силвърстоун], сме наваксвали всички позиции в първите две или три обиколки„, заяви Ръсел.
„Въпреки че се класирахме на шесто, седмо или осмо място, това вероятно не ни е компрометирало толкова много, когато погледнем картината на състезанието и видим как се развиваха нещата.“
„Със сигурност искам да съм по-щастлив в събота. Когато сравнявам съботната вечер в Унгария с тази в Белгия, определено усещането преди състезанието е съвсем различно“, завърши пилотът на Мерцедес.
Ръсел продължава с невероятното си постоянство от началото на сезон 2022. Британецът е завършил в челната петица след края на всяка надпревара, с изключение на Силвърстоун. Тогава той се оттегли след удар с Пиер Гасли. Благодарение на това постижение британецът заема петото място във временното класиране и изостава с 1 точка от Карлос Сайнц. При конструкторите Мерцедес има да наваксва 41 точки от Ферари заради отпадането на Люис Хамилтън. Британецът бе ударен от Фернандо Алонсо в първата обиколка и получи поражения в своя автомобил.
Bringing the car home in P4 was a good result for @GeorgeRussell63 💪Unfortunately though, @LewisHamilton‘s early tangle resulted in his first DNF of the season.
Onto Zandvoort which is only a few days away! 🔜🗓️#OutRaceYourself #PETRONASMotorsports #BelgianGP pic.twitter.com/vUVXyqLbTF
— PETRONAS Motorsports (@PET_Motorsports) August 28, 2022