Какви са новостите по болидите на Ферари и Мерцедес стана ясно днес в Баку. Още преди няколко дни шефът на Скудерията Матиа Биното обяви, че за Гран при на Азербайджан ще има подобрения по колата SF90. Очаква се за Испания екипът да използва и ново задно крило, подобно на Мерцедес.
За Баку при Ферари скобите в зоната на дефлекторите са с нова конфигурация. А втората група от мини барджбордове е увеличена като размери, като единият от елементите в дясната й част е без допълнителните си слотове. Тези решения изкарват въздушния поток по-ефективно навън, отколкото преди.
Има и промени по пода, който е с допълнителни 3 вертикални елемента,
както и свиване на зоната под обърнатите лопатки на кутиите за радиаторите за изчистване на въздушния поток. Тимът също така ще използва задно крило с по-ниско ниво на притискане заради двете дълги прави на трасето в Баку. Старт-финалната на практика е дълга 2 км.
#F1 ?? #AzerbaijanGP #Baku ? Preparativos Jueves #Ferrari presenta varias novedades en su SF90
> Bargerboard con renovadas aletas verticales
> Difusor con cambios en sus extremos
> Fondo suelo, con 3 aletas verticales
> Aleron trasero especificación de baja carga pic.twitter.com/WLW3Z0LmeM— ? Vivo F1 ? ?? (@vivof1) April 25, 2019
New Bargeboard and a new floor for Ferrari’s SF90 at #AzerbaijanGP
Finally updates to the car.
?: AlbertFabrega#F1 pic.twitter.com/eevWU2R3m0
— Scuderia Ferrari F1 News ??? (@UpdatesFerrari) April 25, 2019
В Мерцедес пък изглежда ще използват задно крило с назъбен долен елемент. Сребърните стрели ползваха тази концепция и през 2016 г. Тя има доста предимства, като позволява по-стръмен ъгъл на атака, преди да настъпи разделянето на въздушния поток.
В същото време се намаляват вихрите в тази зона, което води до по-ниско съпротивлението. Работата на крилото при отворен DRS също става по-постоянна и ефективна. А това ще е много важно в квалификацията. T-крилото отзад пък е съставено само от 1 елемент, също за да се намали съпротивлението.
The main plane of the Mercedes low downforce rear wing has got a serrated edge. Haven’t seen this in a while. #AMuS #AzerbaijanGP pic.twitter.com/RMZyW34VBj
— Tobi Grüner ? (@tgruener) April 25, 2019