Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Преговаря ли Ред Бул с Хонда за техническа подкрепа след 2021 г.

Преговаря ли Ред Бул с Хонда за техническа подкрепа след 2021 г.

1201
0
Макс Верстапен, Ред Бул, Хонда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Тимът на Ред Бул продължава да се надява да убеди производителите на двигатели във Формула 1 и ФИА да се договорят за замразяване на задвижващите системи. Това би дало възможност на екипа от Милтън Кийнс да продължи да използва агрегата на Хонда след напускането на японския производител в края на 2021 г. През последните дни обаче се говори, че Ред Бул преговаря с доставчика си и за допълнителна техническа подкрепа след следващия сезон.

Малко след обявеното решение за напускане на Формула 1 от Хонда обявиха, че са готови да помогнат на Ред Бул. Управляващият директор на Хонда F1 Масаши Ямамото каза, че ще разговаря с екипа от какво имат нужда. Това се случи преди още Кристиан Хорнер и Хелмут Марко да посочат, че използването на японския двигател е предпочитания от тях вариант. Съветникът на Ред Бул неколкократно след това обясни, че отборът няма възможност да развива агрегата, а само да го поддържа и монтира. Това е вариантът дори F1 тимът да придобие развойния център на Хонда, намиращ се също в Милтън Кийнс.

Сега обаче се говори, че двете страни разговарят и за друга възможност. Тя е Хонда да предоставя техническа подкрепа на Ред Бул и след напускането си на спорта

След Гран при на Турция Марко пътувал директно от Истанбул до Токио, за да разговаря с мениджмънта на Хонда.

„Бях в Япония, за да изготвим финансова концепция дали и как бихме могли да използваме техните мотори и през 2022 г. Изглежда обещаващо от гледна точка на нашето справяне. Но то е възможно само при замразяване на агрегатите от 2022-ра“, заяви Марко.

Планът щял да струва на японския производител 15 милиона долара годишно. Според непотвърдена информация понастоящем Хонда има сериозни разходи от няколкостотин милиона долара на сезон. Върху проекта за Формула 1 са работили и 450 служители, което допълнително увеличава необходимите средства. Производителите на двигатели обаче не получават никакъв дял от приходите на спорта. Като се има предвид как се разделиха Макларън и Хонда и отношенията между Ред Бул и Рено пък, участието в спорта не винаги носи само ползи и се отразява върху имиджа на компаниите.

През уикенда за Гран при на Бахрейн Матия Биното декларира подкрепа от страна на Ферари за замразяване на двигателите. От Мерцедес бяха склонни да се съгласят от доста време. В Рено също биха гласували в полза на предложението, но ако влезе в сила по-късно спрямо желанието на Ред Бул.