Начало Избрани Ред Бул не очаква новите гуми на Пирели да окажат сериозно въздействие...

Ред Бул не очаква новите гуми на Пирели да окажат сериозно въздействие върху автомобилите

830
0
гуми на Пирели
снимка, Пирели

Ред Бул коментира новите гуми на Пирели, които ще се използват по време на уикенда в Силвърстоун. Според главния инженер на тима Пол Монахан, променената конструкция на смесите няма да окаже сериозно въздействие върху автомобилите.

В средата на миналия месец Пирели обяви, че въвежда нова спецификация на своите гуми от Гран при на Великобритания. Новите смеси са с по-здрава конструкция от досегашната. Целта на Пирели е да се справи с неочакваното повишаване на скоростта на автомобилите в F1 от началото на годината

Пирели предостави на отборите да тестват новите гуми по време на петъчните тренировки в Барселона. Затова всеки тим разполагаше с два комплекта С1. За съжаление повечето отбори решиха да не изпробват новите смеси. Това от своя страна затрудни оценката, която трябваше да бъде направена от Пирели. Фактът, че отборите избраха да използват само тестовите гуми показа, че те смятам новата конструкция да не  се държи много по-различно от сегашната. Така на практика те използваха прототипите като част от редовната си подготовка за състезанието в Испания.

Ред Бул бе един от отборите, който искаше да разбере какво ще бъде въздействието на новите гуми. Екипът от Милтън Кийнс разполага с автомобил, който работи отлично с настоящите продукти на Пирели. Главният инженер на тима Пол Манахан обясни колко информация е била събрана по време на сесиите в Испания.

„Научихме някои неща. Няма да разказвам какви точно са те. Не са много хората, които са карали FP1 в нормални условия. Но въпреки това всички сме направили своите изчисления. Мога да ви гарантирам, че гумите се подготвят за своя дебют в Силвърстоун“, каза Монахан.

Главният инженер на Ред Бул каза, че те ще имат отражение върху представянето на автомобилите, но не посмя да каже колко ще бъде то

„Има някакво въздействие. За момента мисля, че ще се адаптираме бързо. Предполагам, че киселинният тест е в петък и събота или неделя на Силвърстоун. Знам, че някои хора направиха тестове с аеросензори на предните колела, за да видят какво се случва с предните гуми. За някои това е различно ниво на подготовка. В момента бих казал, че въздействието е скромно. Но на Силвърстоун може да се окаже, че греша, нали така?“, добави главният инженер на Ред Бул.

Директорът по представянето на Астън Мартин Том Маккълоу заяви, че екипът му е събрал полезна информация, което ще помогне за подготовката за уикенда във Великобритания.

„В известен смисъл натрупахме много данни след измерванията. Сега ще обработим тези данни. Надявам се в Силвърстоун да се намираме в по-приятна позиция. Като цяло нямаше огромни разлики, но ние така и направихме добри дълги пробези с високо гориво, с програмите и всичко останало, което се опитвахме да постигнем. За нас това беше по-скоро упражнение за събиране на данни.

Същевременно Фредерик Васьор беше малко по-скептичен относно това, което Ферари научи от състезанието в Барселона

„Не беше лесно да има ясна представа когато направиш пет обиколки с прототипните гуми“, обясни Васьор. „Ние направихме хиляди обиколки със сегашните смеси и все още не можем да ги разберем! Не искайте от мен да разбера новата гума за пет обиколки“, добави ръководителят на Ферари.

От Пирели са останали доволни от факта, че някои отбори са използвали новите гуми в по-дълги серии с обиколки. Според Марио Изола, това показва, че новата конструкция на гумите ще има неутрален ефект.

„Алпин единствен използваше базовия вариант на нормалната конструкция, а останалите отбори използваха прототип. Барселона е доста добре позната писта, заради което тимовете знаят дали гумите се държат според очакванията или не. Проведох разговори с отборите и останах с впечатлението, че не е имало проблеми“, каза Изола.