Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул: Не върнахме позицията – не вярвахме, че Макс е сбъркал....

Ред Бул: Не върнахме позицията – не вярвахме, че Макс е сбъркал. Марко: Да обжалваме? На камерите се вижда всичко

Макс Верстапен, Оскар Пиастри, Ред Бул F1, Макларън F1
Макс Верстапен и Оскар Пиастри; снимка: Ред Бул Контент Пуул

От Ред Бул не казали на Макс Верстапен да върне първата позиция на Оскар Пиастри след излизането на нидерландеца от пистата в първи завой след старта на Гран при на Саудитска Арабия, защото не вярвали, че техният пилот е допуснал грешка, заяви Кристиан Хорнер. Верстапен бе наказан с 5 секунди за напускане на трасето и придобиване на трайно предимство. Стюардите посочиха, че по принцип санкцията е 10 секунди, но я намалили наполовина, защото инцидентът се случи в първата обиколка, непосредствено след старта. Реакцията на Ред Бул непосредствено след финала бе: „Къде да отиде Макс?“ След това Хорнер извади скрийншот от онборд камерата на Верстапен, за да показва къде Макс бил по-напред.

„Според мен наказанието беше твърде сурово. Не върнахме позицията, защото не вярвахме, че Макс е сбъркал в нещо. Доста ясно се вижда и ние вярваме, че във връхната точка на завоя Макс е очевидно напред. Обсъжданите преди правила за управление го сочат и решението бе крайно строго“, заяви шефът на Ред Бул в F1

„Ако беше върнал позицията, то тогава щеше да е в мръсния въздух, щеше да отиде по-назад и да рискува да бъде притиснат от Джордж [Ръсел]. Така че в онзи момент най-добрият вариант беше да получим наказание, да наведем глава и да продължим. Много жалко, тъй като видяхте темпото ни. Дори срещу Макларън и особено спрямо останалите коли бяхме в добра форма в първия стинт с медиум. След санкцията Макс направи на практика същата серия като Оскар и завърши на 2,6 сек зад него. Така че можехме да спечелим ако не бе това наказание от 5 секунди. Винаги обаче ще има разлика в мненията при такова крайно решение“, каза още ръководителят на Ред Бул Рейсинг.

Хорнер бе убеден, че той разглежда ситуацията безпристрастно и нарече решението на стюардите „наистина прекалено“.

„Всичко трябва да се разглежда обективно. Говорихме със стюардите след състезанието – те смятат, че нарушението е очевидно. Тоест проблемът е, че ако ние обжалваме тяхното решение, то те вероятно ще поддържат това си твърдение. Ще ги помолим да разгледам кадрите от онборд камерата, които не бяха налични в момента на разследване. Но да, мисля, че това е положението. Аз не виждам как стигнаха до заключението си. И двамата вървят с една и съща скорост. Оскар е дълбоко в кривата. Макс не може да изчезне от там. Може би правилата се нуждаят от ревизиране. Не знам какво стана с „Оставете ги да се състезават“ в първа обиколка. Този постулат изглежда забравен“, добави Хорнер.

Хелмут Марко също каза, че няма смисъл от обжалване.

„На теория може да се подаде протест, но за целта е необходимо да се предоставят нови доказателства. С други думи – нови факти. А на камерите всъщност се вижда всичко. Затова не виждаме причина да подаваме протест“, заяви австрийският съветник на Ред Бул

В конкретния случай от вчерашната Гран при на Саудитска Арабия от Ред Бул подминаха намеците за пристрастност на основа националност. Верстапен спомена неколкократно само „ФИА“. Сред стюардите в Джеда пък нямаше англичанин. Имаше сингапурец – Ниш Шети, белгиец – Люк Бакелен и Хасан Алабдали като национален стюард от страната-домакин. Бившият пилот, който бе част от екипа на стюардите през уикенда в Джеда, бе бразилецът Енрике Бернолди.