Макс Верстапен не получи наказателни точки заедно с петте секунди за случилото се в първи завой след старта на Гран при на Саудитска Арабия. Той е пилотът с най-много такива в момента – 8. При натрупване на 12 следва автоматична забрана за участие в едно състезание. Стюардите описаха решението си така:
„Стюардите разгледаха позиционирането, данните от системата на маршалите, видео, времеизмерване, телеметричните и от камерата в колата данни и постановиха, че предната ос на болид №81 е поне до огледалото на болид №1 преди и във връхната точка на първи завой при опита да изпревари №1 от вътрешната страна. Всъщност във връхната точка №81 е редом с №1. Въз основа на указанията за пилотските стандарти това означава, че завоят е на №81 и трябва да му бъде оставено пространство.“
„Автомобил №1 след това напусна пистата и придоби трайно предимство, което не върна. Той остана пред №81 и се опита да натрупа аванс. По принцип наказанието за напускане на пистата и придобиване на трайно предимство е 10 секунди. Като се има предвид обаче, че случилото се бе в първи завой на първата обиколка, считаме това за смекчаващо обстоятелство и налагаме 5 секунди наказание.“
View this post on Instagram
Зак Браун от Макларън настоя, че стюардите са наложили подходяща санкция на Верстапен
„Определено смятам, че наказанието бе заслужено. Оскар очевидно бе от вътрешната страна, направи по-бърз старт, а и трябва използваш пистата. 5 секунди или връщане на позицията – и двете са варианти. Завоят беше на Оскар. В някакъв момент трябва да се откажеш“, коментира главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг.
„Макс е изключителен пилот и очевидно колата му бе много, много добра. Той бе конкурентоспособен през целия уикенд. Така че идеята как ние сме щели да направим сезона скучен… Не мисля, че досега имаше скучно състезание. От Мерцедес са наистина силни. Към края се позабавиха, но Ръсел бе много бърз, както и [Шарл] Льоклер“, допълни Зак Браун.