Тимът на Ред Бул ще чака още около две седмици за решение по въпроса дали задвижващите системи във Формула 1 да бъдат замразени. Очакваше се в понеделник тази седмица F1 комисията на ФИА да гласува, но вотът не се е състоял. Управляващият спортните въпроси в Гран при Рос Браун е заявил пред racefans.net, че „въпросът все още се обсъжда“.
Твърди се, че отборите вече не приемат толкова радушно идеята на Ред Бул
Отборът от Милтън Кийнс настоява работата по задвижващите системи да спре, за да може до излизането на новите правила и агрегати да използва мотора на Хонда. Японският производител се оттегля от F1 в края на 2021 г. Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко очакваше благоприятен изход от гласуването, при това още тази седмица. Това обаче не се случи.
„Доброто желание за вот, което съществуваше миналия петък, липсваше в понеделник“, е заявил анонимен източник пред RaceFans.
Според немския уебсайт motorsport-magazin.com цитатът е на Хелмут Марко. Австриецът допълнил: „Сега има още разговори и преговори.“
Очаква се гласуването да стане на 11 февруари. Преди това шефовете на отбори имат насрочена среща за следващата седмица. На нея се предвиждало да се обсъждат други въпроси, но това не изключва напълно възможността да се дискутира и ситуацията с двигателите.
Замразяване на работата по двигателите е било предложено на екипите и производителите на агрегати през май 2020 г. Тогава са се противопоставили няколко отбора, включително Ред Бул
След обявяване оттеглянето на Хонда в края на тази година обаче, в Милтън Кийнс не останаха доволни от възможностите си. Тимът не може да поддържа развитие на задвижваща система, а същевременно не желае да използва такава на Рено. Затова от Ред Бул толкова упорито се борят за спиране работата по двигателите. Хелмут Марко дори неколкократно заяви, че ако няма замразяване, компанията на Дитрих Матешиц ще преосмисли изцяло участието си във Формула 1. Той нарича този си подход „не изнудване, а посочване на фактите“.
Нежеланието на други отбори да спрат развитието на задвижващите системи се корени във факта, че все още няма правила за следващото поколение двигатели. Няма и точна дата за въвеждането им. Това означава, че едно замразяване сега би премахнало възможностите за напредък на даден екип, ако изостава по отношение на мотора.
Съществува план ако се приеме спиране развитието на задвижващите системи и разликите между тях се окажат твърде големи, да се въведе система за изравняване на силите. Тя щяла да включва ограничение на горивния поток. Не всички отбори обаче са убедени, че така ще се постигне нещо съществено. Шефът на Мерцедес Тото Волф бе особено остър относно идеята.
„Не мога да разбера как който и да е автомобилен производител, вярващ в способностите си да създаде задвижваща система и шаси, би искал какъвто и да е механизъм за балансиране на моторите. Честно, не мисля, че който и да е би приел подобно публично унижение“, заяви Волф в края на ноември миналата година.
View this post on Instagram