Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул може да наклони везните в полза на по-малките бюджети

Ред Бул може да наклони везните в полза на по-малките бюджети

825
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка: Ред Бул Контент Пуул

Без повече общи видео конферентни връзки и сложни преговори ръководителите на ФИА и Либърти Медия са близо до успех при гласуването за по-сериозно ограничаване на бюджетните тавани. Спорът приетите $150 млн. да станат $130 млн. може да приключи ако 6 от 10 екипа гласуват „за”. Смяташе се, че това трудно ще се случи, защото противопоставящите се допълнителното понижение три големи тима разчитат на свои сателити. Очакваше се Алфа Ромео да подкрепи Ферари, Рейсинг Пойнт – Мерцедес и Алфа Таури – Ред Бул заради тесните връзки и зависимости между тези екипи.

ФИА прие преди седмица специална клауза в спортния кодекс, според която важни решения могат да се вземат и с обикновено мнозинство. Това може да се случи при форсмажорни обстоятелства, каквито са настоящите в света. Промяната веднага предизвика коментари, че крайната цел е да бъдат гласувани бюджетните ограничения. Но въпреки това много експерти бяха на мнение, че те пак няма да минат заради двойната подкрепа на големите тимове.

Според добре информираните експерти на Ауто Мотор унд Шпорт обаче Ред Бул ще остави по-малкия си екип Алфа Таури да гласува за свалянето на бюджетния таван.

Според предварителния план вотът трябваше да се проведе днес

Твърди се обаче, че Жан Тод е предложил отлагане. Причината е да се обсъдят по-добре последствията от новото свиване. Много вероятно е да се стигне до компромис – $145 млн. през 2021 г. и $130 през 2022 г. От Ферари продължават да настояват втората стъпка да се отложи поне с още една година. Целта е да има средства за развитие на новите коли. Но на практика Скудерията може да се окажат сами.

Промяната в позицията на Ред Бул (все по-пряко свързани с Хонда), както и смекчаването на тази на Мерцедес, се дължи според анализаторите на очакването автомобилните бордове да желаят възможно по-голямо свиване на разходите за спорт при надигащата се криза, за да останат изобщо състезанията в програмите им.

Използването правото на вето от страна на Ферари вероятно ще бъде избегнато с формално подписване и влизане в сила на всички регламенти от 1 януари 2021 г. Досегашните споразумения между участниците в спорта, включително и привилегията на Ферари, са валидни до края на настоящата година.