Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рейс инженерът на Хамилтън получи повишение и ще остане в Мерцедес

Рейс инженерът на Хамилтън получи повишение и ще остане в Мерцедес

2474
0
Питър Бонингтън, Пийт Бонингтън, Боно, Люис Хамилтън
Питър Бонингтън и Люис Хамилтън; снимка: Пирели

Състезателният инженер на Люис Хамилтън Питър Бонингтън получи повишение и ще продължи да работи в тима на Мерцедес. Специалистът, който е известен като „Боно“, става шеф на рейс инженерните екипи в отбора от Бракли с незабавен ефект. Позицията е нова, а Бонингтън ще продължи да изпълнява настоящите си функции в екипа на Хамилтън до края на сезона. Седемкратният световен шампион отива във Ферари от догодина.

Бонингтън започва кариерата си във Формула 1 в Джордан през 2004 г. От 2006-та е в Бракли, където преминава всички превъплъщения на отбора, чиято база е там – от Хонда през Браун Гран при до Мерцедес

Работи като пърформанс инженер в ръководения от Андрю Шовлин екип на Дженсън Бътън през 2009 г., когато англичанинът печели титлата в F1 с Браун Гран при. Изпълнява същата длъжност в екипа на Михаел Шумахер, а през 2011 г. му става рейс инженер при напускането на Марк Слейд. Заема поста на състезателен инженер на Хамилтън от идването на Люис в Мерцедес през 2013 г. Партньорството им е известно не само с резултатите си, но и използваните изрази като например „hammer time“ (от англ. – време за удар). Преди време Хамилтън сподели, че по негови спомени той измислил фразата.

„Имаше моменти, когато Боно ми казваше: „Сега е моментът да натискаш“. Това ме ядосваше, защото моята реакция бе: „Човек, аз вече натискам!“ И му казах, че ако иска да обозначи конкретен момент, когато трябва да използвам всичко налично, да карам на пълна газ, да ми се обади, че е „hammer time““, сподели Хамилтън.

„Невероятно съм благодарен на Боно. Заедно направихме едно изключително пътешествие. Партньорството ни е едно от най-дългите – ако не и най-дългото – в спорта. Той е неделима част от моя успех. И е един от малкото хора, които наистина могат да ме изтърпят не само в добри, но и в лоши дни. Не мисля, че мнозина биха били способни да останат толкова спокойни и да ме преведат през толкова надпревари“, допълни Хамилтън.

Междувременно тимът на Мерцедес се подготвя да се върне на писта след лятната почивка на Формула 1. Шефът на отбора Тото Волф каза в навечерието на Гран при на Нидерландия, че екипът все още не е готов да се бори за победи във всеки кръг от първенството

„Готови сме да се върнем към състезанията този уикенд на Зандвоорт. Натрупахме инерция преди лятната ваканция благодарение на подобрената си кола и постигнахме по-силни резултати. Ще се постараем да продължим този прогрес и в оставащите 10 надпревари до края на сезона“, коментира Волф.

„Знаем, че имаме работа. Все още не сме в състояние да се състезаваме за победи на всяка Гран при. Направихме добри стъпки напред в изчистването слабостите на F1 W15 и ще продължим да се трудим упорито в тази посока. Ако постигнем допълнителен напредък, ще можем да намалим още повече разликата спрямо тези, които са начело и в двата шампионата“, каза още ръководителят на Мерцедес в Гран при.

„Зандвоорт е сериозно предизвикателство като писта. С виражите по завоите, високоскоростните секции и тясната конфигурация създава усещането за трасе от старата школа. Нидерландските фенове винаги създават страхотна атмосфера. Зандвоорт е чудесно място, където да подновим работа и се вълнуваме за предизвикателствата, които ни очакват през останалата част от сезона“, добави Волф.