Начало WRC News Рованпера води в Централноевропейското рали пред Нювил и Еванс

Рованпера води в Централноевропейското рали пред Нювил и Еванс

183
0
Кале Рованпера
Кале Рованпера; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Кале Рованпера води в Централноевропейското рали, предпоследен кръг от тазгодишния световен рали шампионат (WRC). Пилотът на Тойота има аванс от малко над половин минута спрямо Тиери Нювил с Хюндай. Трети е друг състезател на Тойота – Елфин Еванс.

Централноевропейското рали е уникално, защото е организирано в три различни държави. Петъчните 6 отсечки бяха в Чехия. Силен дъжд разкаля етапите и положението се влошаваше с преминаването на повече коли по пътя. Следобед условията бяха по-добри, а Рованпера наложи истински диктат по отсечките.

„Денят бе сложен“, отбеляза Рованпера в края на петъка

„За щастие времето този път бе на наша страна спрямо стартовата ни позиция. Беше най-добре да си първи в отсечките. Можем да сме доволни от постигнатото“, каза още финландецът.

Нювил сподели, че петъкът бе истинско предизвикателство за него

„Условията не бяха добри за нас. Постоянно губехме по малко време спрямо Кале, който имаше предимството да се движи по най-чистата настилка. Направихме каквото можахме с колата, която имаме на разположение. В крайна сметка второ място не е твърде зле. Беше по-кално, отколкото очаквахме. Освен това сутринта избрахме прекалено твърди настройки. Бяхме твърде агресивни и това ни пречеше през деня“, коментира белгиецът.

Еванс вървеше втори през голяма част от деня, но Нювил го изпревари в последната петъчна отсечка. Четвърти се нареди От Танак, зад когото бе Такамото Кацута. Себастиен Ожие е шести в генералното класиране, след като в самото начало на деня се бори с повреда на колело, довела до проблем с гума.

Един от най-големите инциденти през първия пълен ден на Централноевропейското рали бе на Есапека Лапи. Късно вечерта от Хюндай съобщиха, че финландецът няма да може да продължи в надпреварата.

„Това е едно от най-големите разочарования за мен този сезон. Чувствах се много уверен. Имах нови спирачки, които ми даваха страхотно усещане. Нещата вървяха плавно, времената идваха без усилие. За случилото се в петата отсечка предположението ми е, че бях твърде близо до ръба на пътя и задна дясна гума е попаднала върху кал. Това се случи при спиране и моментално изтървах задната част. Отстрани имаше дървета и всичко приключи“, обясни Лапи.