Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг: Главата те заболява само като гледаш как подскача колата на Мерцедес....

Розберг: Главата те заболява само като гледаш как подскача колата на Мерцедес. Безумно е

2519
0
Джордж Ръсел, Мерцедес
Джордж Ръсел; снимка: Мерцедес

Бившият пилот на Мерцедес във Формула 1 Нико Розберг изрази изумление от проблемите, с които продължава да се бори тимът от Бракли. Джордж Ръсел и Люис Хамилтън едва преодоляха Q1 и не преминаха втория сегмент от квалификацията на пистата Имола. Колите им продължават да се тресат и подскачат, като ситуацията дори се влоши през уикенда за Гран при на Емилия Романя.

„Боже мой, невероятно е какви проблеми има Мерцедес на пистата! Вижда се как подскача колата на Джордж Ръсел. Главата те заболява само като гледаш, безумно е“, коментира Розберг

„Стига до края на правата и трябва да скочи на спирачките, няма увереност в колата и не може да атакува при такова подскачане. И двамата (с Хамилтън) се борят с автомобила и изглежда не успяват да разберат как да оправят нещата. Абсолютно изумително е да ги гледаме толкова назад“, допълни световния шампион за 2016 г.

Твърди се, че в Мерцедес вече разбирали как възниква подскачането, какво го предизвиква и как се случва. Това доскоро не бе ясно на екипа. Решение обаче не се очаква да има поне до Гран при на Испания.

В тима се наложи в петък да сменят щангите за стабилизиране краищата на пода пред задните гуми в колата на Ръсел. Оказа се, че са повредени след свободната тренировка на Имола заради тресенето на болида. Тото Волф призна, че не е виждал досега подобно поведение на колите.

„Положението при Люис не бе толкова зле. Джордж обаче строши стабилизиращите щанги. Налага се да пускаме газта в края на правите. Никога не съм виждал такова нещо през живота си. Неуправляемо е“, обясни Волф.

Според шефа на Мерцедес в F1 тимът може да участва в борбата за шампионата ако отключи потенциала на колата си.

„С разлики като тези (в петък на Имола) обаче е абсолютно нереалистично“, призна Волф

Проблемът се задълбочава от факта, че заради подскачането данните от пистата не могат да се съотнасят правилно с тези от аеродинамичния тунел и симулатора. Това затруднява намирането на оптимални настройки. Уикенд като този на Имола е дори по-сложен от обичайното, защото има само една тренировка преди квалификацията и след това болидите влизат в условия на закрит парк.