Студентите от Техническия университет – София се включват в надпреварата Shell Eco-marathon Европа след едногодишно прекъсване. Тази година младите инженери ще използват нова водородна горивна клетка като източник на енергия и са силно амбицирани да се класират на челните места в категорията „Градски тип“ автомобили.
Бъдещите инженери от ТУ-София ще заложат на изцяло ново окачване, задвижваща система, модифицирани купе и рама, както и по-висок клас спирачнa системa за своя автомобил Еко-Х, с който ще поемат предизвикателството да изминат максимално разстояние с минимален разход на трасето в Ротердам през месец май. Теглото на превозното средство е 95 килограма, а използваното през 2012-2013 г. купе ще бъде с подобрена аеродинамична форма. Начело на отбора е инж. Стефан Стефанов, който е и единственият с опит от предишни участия в Shell Eco-marathon. Затова 30-тото издание на Shell Eco-marathon Европа ще бъде важно за стиковане на новосформирания отбор на Технически университет – София.
„Shell Eco-marathon е нещо повече от състезание. Това е предизвикателство. Радвам се, че макар и неопитен, в сравнение с предходни участия на ТУ-София в Shell Eco-marathon, отборът е мотивиран и работи усилено по концепцията и своите задачи в подготовката. През 2015 г. двигател на екипния дух е това да покажем знания и умения на международно ниво и да допринесем за развитието на бъдещите превозни средства. Несъмнено ще имаме достойно представяне и най-вече благодарим на Shell България за това, че ни окуражиха да участваме и ни подкрепят през цялото време“, коментира капитанът и мениджър на отбора инж. Стефан Стефанов.
„Причината, поради която се включих в състезанието Shell Eco-marathon е силно застъпената идея за рационализация и иновация в конструирането и управляването на масовите превозни средства. Аз лично съм запален по зелените технологии, роботиката и справянето с транспортни проблеми чрез ефективни и нестандартни решения, а няма друга платформа като Shell Eco-marathon, на която да имам възможност да го направя. Сигурен съм, че не само аз, но и всички млади и талантливи инженери в Европа са горди с участието си в състезанието“, сподели един от новите участници Владислав Павлов.
През 2013 г., отборът на ТУ-София зае второ място в Европа на финалите на Shell Eco-marathon 2013. Автомобилът с водородна горивна клетка на студентите измина 82,85 км с 1 кВтч енергия и успяха да подобрят предишното си постижение с 20 км.